Fisioterapia y Salud
CTS986
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Sevilla (31)
2024
-
Efficacy of Radiofrequency Diathermy versus Focused Ultrasound Therapy, Both Combined with Intermittent Pneumatic Compression, for Edematous Fibrosclerotic Panniculopathy Treatment: A Randomized Intrasubject Assessor-Blind Trial
Dermatologic Therapy, Vol. 2024
-
Pulsed negative pressure myofascial vacuum therapy and percutaneous electrolysis in the treatment of lateral epicondylalgia: A single-blind randomized controlled trial
Journal of Hand Therapy
2023
-
Dropout Rate of Participants in Randomized Clinical Trials That Use Virtual Reality to Train Balance and Gait in Parkinson’s Disease. A Systematic Review With Meta-analysis and Meta-regression
Journal of Medical Systems, Vol. 47, Núm. 1
-
Intestinal Obstruction for Anisakiasis: Surgical and Physical Therapy Treatment
Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 13
-
Measurement Properties of Self-Report Questionnaires for Amyotrophic Lateral Sclerosis: A Systematic Review and Meta-Analysis of Commonly Used Instruments
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 4
-
Telerehabilitation and telemonitoring interventions programs used to improving quality of life in people with cystic fibrosis: A systematic review
Digital Health, Vol. 9
2022
-
Dry Needling in Physical Therapy Treatment of Chronic Neck Pain: Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 9
-
Effectiveness of Negative Pulsed-Pressure Myofascial Vacuum Therapy and Therapeutic Exercise in Chronic Non-Specific Low Back Pain: A Single-Blind Randomized Controlled Trial
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 7
-
Phonophoresis through Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs for Knee Osteoarthritis Treatment: Systematic Review and Meta-Analysis
Biomedicines, Vol. 10, Núm. 12
-
Proyecto de aprendizaje colaborativo del desarrollo psicomotor en la infancia
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería (Dykinson), pp. 194-207
-
Proyecto de aprendizaje colaborativo del ejercicio terapéutico en la escoliosis
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería (Dykinson), pp. 208-221
-
Proyecto de aprendizaje colaborativo del tratamiento basado en el juego como herramienta terapéutica en niños con parálisis infantil
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería (Dykinson), pp. 222-235
-
Proyecto de innovación docente "Electrólisis percutánea intratisular, punción seca y neuromodulación ecoguiada"
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (Egregius), pp. 48
-
Proyecto de innovación docente “Creación de material didáctico virtual de un protocolo de tratamiento de un paciente y trabajo en equipo”
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 48-64
-
Proyecto de innovación docente “Trabajo virtual en equipo de los contenidos de la asignatura métodos específicos de intervención en fisioterapia I”
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 65-80
2021
-
Acute hamstring injury prevention programs in eleven-a-side football players based on physical exercises: Systematic review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 9
-
Effectiveness of global postural re-education in chronic non-specific low back pain: Systematic review and meta-analysis
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 22
-
Effectiveness of oral sensory-motor stimulation in premature infants in the neonatal intensive care unit (Nicu) systematic review
Children, Vol. 8, Núm. 9
-
Effectiveness of stretching in post-stroke spasticity and range of motion: Systematic review and meta-analysis
Journal of Personalized Medicine, Vol. 11, Núm. 11
-
Effects of dynamic suit orthoses on the spatio-temporal gait parameters in children with cerebral palsy: A systematic review
Children, Vol. 8, Núm. 11