Desarrollo Profesional del Docente
HUM462
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (20)
2023
-
Increased basolateral amygdala metabolic activity during flavor familiarization: an experimental study
Behavioral and Brain Functions, Vol. 19, Núm. 1
2022
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
2020
-
Accumbens and amygdala in taste recognition memory: The role of d1 dopamine receptors
Neurobiology of Learning and Memory, Vol. 174
-
Prefrontal cortex activity patterns during taste neophobia habituation in adult and aged rats
Behavioural Brain Research, Vol. 392
2019
-
Differential activity pattern of c-Fos in the nucleus accumbens between adult and aged rats during flavor recognition memory
Behavioural Brain Research, Vol. 371
-
Flavor recognition memory related activity of the posterior piriform cortex in adult and aged rats
Behavioural Brain Research, Vol. 360, pp. 196-201
2017
-
Flavor and object recognition memory impairment induced by excitotoxic lesions of the perirhinal cortex
Neurobiology of Learning and Memory, Vol. 144, pp. 230-234
-
La evaluación del trabajo por proyectos por los estudiantes: un estudio a partir de un proyecto de innovación docente universitario
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 15, Núm. 2, pp. 35-55
-
The Gaia -ESO Survey: Double-, triple-, and quadruple-line spectroscopic binary candidates
Astronomy and Astrophysics, Vol. 608
2016
2015
-
Altered perirhinal cortex activity patterns during taste neophobia and their habituation in aged rats
Behavioural Brain Research, Vol. 281, pp. 245-249
2014
-
El Pensamiento Probabilístico de los Profesores de Biología en Formación
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 50, pp. 1415-1442
-
Reflexiones sobre la naturaleza del conocimiento, las creencias y las concepciones
Un Marco teórico para el Conocimiento Especializado del Profesor de Matemáticas (Universidad de Huelva), pp. 9-22
2013
-
La aleatoriedad desde la perspectiva de los estudiantes del profesorado de Matemática
Probabilidad Condicionada: Revista de didáctica de la Estadística, Núm. 1, pp. 367-374
2012
-
Basolateral amygdala lesions attenuate safe taste memory-related c-fos expression in the rat perirhinal cortex
Behavioural Brain Research, Vol. 230, Núm. 2, pp. 418-422
2011
-
The Teaching of Statistics through Scenarios: Involvement in professional development
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 24, Núm. 40, pp. 789-810
-
¿PODEMOS MEJORAR LA EDUCACIÓN MATEMÁTICA ESCOLAR, DESDE LA ATENCIÓN A LA DIMENSIÓN HISTÓRICA, SOCIAL Y CULTURAL DE LAS MATEMÁTICAS?
XV Jornadas de investigación en el aula de matemáticas. Dimensión histórica y social
2008
-
Use of integrated projects in a mathematics education course for prospective kindergarten teachers
International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, Vol. 2, Núm. 6, pp. 165-173
2006
-
¿Por qué Écija se le conoce como "Ciudad de las Torres"?
Investigación en el aula de matemáticas: La Geometría (Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"), pp. 243-252
2004
-
La dimensión conceptual del conocimiento profesional en el ámbito probabilístico
XXVIII Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa: [archivo de ordenador] Cádiz, 25-29 de octubre de 2004