Desarrollo Profesional del Docente
HUM462
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (26)
2022
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
2020
-
The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University Level
World Sustainability Series (Springer), pp. 193-210
-
Tuning the structural, optical and photoluminescence properties of hybrid perovskite quantum dots by A-site doping
Applied Materials Today, Vol. 18
2019
-
Didactic strategies to promote competencies in sustainability
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 7
-
El desarrollo de la competencia científica del profesorado en formación inicial en el contexto de los huertos ecodidácticos: diseño de una secuencia didáctica en torno al suelo y la ciencia ciudadana
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 3, Núm. 2, pp. 138-141
-
Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 37, Núm. 3, pp. 11-29
-
Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at Spanish universities
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 18
2018
-
Evolution of Ideas About Assessment in Science: Incidence of a Formative Process
Research in Science Education, Vol. 48, Núm. 5, pp. 915-937
-
Experimental and theoretical analysis of NiO nanofluids in presence of surfactants
Journal of Molecular Liquids, Vol. 252, pp. 211-217
-
Investigation of enhanced thermal properties in NiO-based nanofluids for concentrating solar power applications: A molecular dynamics and experimental analysis
Applied Energy, Vol. 211, pp. 677-688
-
MoS2 nanosheets vs. nanowires: preparation and a theoretical study of highly stable and efficient nanofluids for concentrating solar power
Journal of Materials Chemistry A, Vol. 6, Núm. 30, pp. 14919-14929
-
Organic–Inorganic Hybrid Perovskite, CH <sub>3</sub> NH <sub>3</sub> PbI <sub>3</sub>: Modifications in Pb Sites from Experimental and Theoretical Perspectives
Emerging Photovoltaic Materials (Santosh K. Kurinec), pp. 357-400
-
Oxygen termination of homoepitaxial diamond surface by ozone and chemical methods: An experimental and theoretical perspective
Applied Surface Science, Vol. 433, pp. 408-418
2017
-
Cambio del conocimiento sobre la enseñanza de las ciencias de futuros maestros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 35, Núm. 1, pp. 29-52
-
The impact of Pd on the light harvesting in hybrid organic-inorganic perovskite for solar cells
Nano Energy, Vol. 34, pp. 141-154
2016
2015
-
Feedback and Self-Regulated Learning: How Feedback Can Contribute to Increase Students’ Autonomy as Learners
Innovation, Technology and Knowledge Management (Springer), pp. 113-130
-
New insights into organic-inorganic hybrid perovskite CH3NH3PbI3 nanoparticles. An experimental and theoretical study of doping in Pb2+ sites with Sn2+, Sr2+, Cd2+ and Ca2+
Nanoscale, Vol. 7, Núm. 14, pp. 6216-6229
2014
-
Una propuesta metodológica para abordar el estudio de una actividad formativa
Investigación y transferencia para una educación en ciencias: un reto emocionante. [Recurso electrónico]
2013
-
La formación inicial de maestros de primaria: qué hacer y cómo en didáctica de las ciencias
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 3045-3050