HUM554
Inteligencia, Comportamiento y Adaptación
Publicaciones (99) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Cognitive theory of multimedia foreign language learning with Duolingo
Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 87-99
-
Differential susceptibility to parenting influences on reactive and proactive aggression: The role of testosterone and cortisol in children
Psychoneuroendocrinology, Vol. 155
-
Does surgency moderate the relationship between parenting and children's aggression in middle childhood?
Infant and Child Development, Vol. 32, Núm. 2
-
Estimulación del aprendizaje de una lengua extranjera desde la exposición temprana
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 335-344
-
Fathering and children's relational aggression: Moderating effects of children's temperament and gender
Aggressive Behavior, Vol. 49, Núm. 4, pp. 359-370
-
Intervención mediada en la educación superior: la aplicación SmartMakings
Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 73-85
-
Teoría del Comportamiento Planificado en el aprendizaje de una lengua extranjera en niños con Trastornos Negativista Desafiante
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 405-414
-
The Val158Met Polymorphism in 8-Year-Old Boys and Girls Moderates the Influence of Parenting Styles on Proactive Aggression: Testing the Sensitivity to the Environment
Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 11
2022
-
Conducta antisocial en adolescentes españoles: prevalencia y relación con su salud global percibida
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 30, Núm. 3, pp. 641-661
-
Paternal overprotection and children’s externalizing problems: children’s sex and number of siblings as moderators
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen I (Dykinson), pp. 236
-
Reading foreign language learning processing and cognitive accessibility in University contexts
Transformación digital para una educación inclusiva: libro de actas, 20, 21 y 22 de octubre de 2021
-
Systematic review of reading and writing processing in childhood: supporting cognitive styles through foreign language e-learning
Enseñar desde las TIC (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 325-335
-
The Moderating Role of Surgency, Behavioral Inhibition, Negative Emotionality and Effortful Control in the Relationship between Parenting Style and Children’s Reactive and Proactive Aggression
Children, Vol. 9, Núm. 1
-
The effect of family ecology and temperament on children’s aggression
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen I (Dykinson), pp. 235
2021
-
A study of the differences among EFL/ESL methods for reading Comprehension and language awareness
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 9-24
-
Acquisition hypothesis to improve linguistic attitudes and symbolic learning in foreign language through project-based learning
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 1306-1322
-
Activating meaning-makers of gender equality in foreign language learning
Discursos, mujeres y artes: ¿construyendo o derribando fronteras? (Dykinson), pp. 2772-2788
-
Engaging students to be environmentally concious in foreign language learning and linguistic attitudes: Action-oriented behavior
Las redes de la comunicación: estudios multidisciplinares actuales (Dykinson), pp. 812-832
-
Fostering literacy skills by working on phonics to improve foreign language learning and linguistic attitudes
Muros de discriminación y exclusión en la construcción de identidades: la mirada de las ciencias sociales (Dykinson), pp. 2146-2160
-
Gender-based acquisition of foreign language and linguistic attitudes from the theory of planned behaviour
Las redes de la comunicación: estudios multidisciplinares actuales (Dykinson), pp. 540-559