Publicaciones (99) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Conducta antisocial en adolescentes españoles: prevalencia y relación con su salud global percibida

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 30, Núm. 3, pp. 641-661

  2. Paternal overprotection and children’s externalizing problems: children’s sex and number of siblings as moderators

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen I (Dykinson), pp. 236

  3. Reading foreign language learning processing and cognitive accessibility in University contexts

    Transformación digital para una educación inclusiva: libro de actas, 20, 21 y 22 de octubre de 2021

  4. Systematic review of reading and writing processing in childhood: supporting cognitive styles through foreign language e-learning

    Enseñar desde las TIC (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 325-335

  5. The Moderating Role of Surgency, Behavioral Inhibition, Negative Emotionality and Effortful Control in the Relationship between Parenting Style and Children’s Reactive and Proactive Aggression

    Children, Vol. 9, Núm. 1

  6. The effect of family ecology and temperament on children’s aggression

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen I (Dykinson), pp. 235

2021

  1. A study of the differences among EFL/ESL methods for reading Comprehension and language awareness

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 9-24

  2. Acquisition hypothesis to improve linguistic attitudes and symbolic learning in foreign language through project-based learning

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 1306-1322

  3. Activating meaning-makers of gender equality in foreign language learning

    Discursos, mujeres y artes: ¿construyendo o derribando fronteras? (Dykinson), pp. 2772-2788

  4. Engaging students to be environmentally concious in foreign language learning and linguistic attitudes: Action-oriented behavior

    Las redes de la comunicación: estudios multidisciplinares actuales (Dykinson), pp. 812-832

  5. Fostering literacy skills by working on phonics to improve foreign language learning and linguistic attitudes

    Muros de discriminación y exclusión en la construcción de identidades: la mirada de las ciencias sociales (Dykinson), pp. 2146-2160

  6. Gender-based acquisition of foreign language and linguistic attitudes from the theory of planned behaviour

    Las redes de la comunicación: estudios multidisciplinares actuales (Dykinson), pp. 540-559