Publications (59) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Education

2024

  1. Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners

    Learning and Collaboration Technologies.11th International Conference, LCT 2024 Held as Part of the 26th HCI International Conference, HCII 2024 Washington, DC, USA, June 29 – July 4, 2024 Proceedings, Part III, pp. 138-154

  3. Diez años de experiencias con ProDec: un juego serio para formar en dirección y gestión de proyectos software

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 141-148

  4. Diseño de acciones formativas para mejorar las competencias digitales del profesorado

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 117-133

2023

  1. Effects of negative emotional valence on readers’ text processing and memory for text: an eye-tracking study

    Reading and Writing, Vol. 36, Núm. 7, pp. 1743-1768

  2. Juego serio digital basado en escape room para favorecer el desarrollo del pensamiento computacional

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 261-268

  3. Juego serio para la evaluación de competencias digitales en educación secundaria

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 41-48

2021

  1. A Review of Virtual Reality-Based Language Learning Apps

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 1, pp. 159-177

  2. Ampliación a 3D de un juego serio para modelado conceptual de datos

    CEUR Workshop Proceedings

  3. CORAMeval: A Software to Evaluate Competencies, Learning Outcomes and Assessment Formats in Higher Education

    SIIE 2021 - 2021 International Symposium on Computers in Education

  4. Gamification in it service management: A systematic mapping study

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8

2019

  1. An Experience of Use a Serious Game for Teaching Software Process Improvement

    Communications in Computer and Information Science

  2. Analysis of student behavior in learning management systems through a Big Data framework

    Future Generation Computer Systems, Vol. 90, pp. 262-272

  3. Computación creativa y desarrollo centrado en el usuario para el aprendizaje

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 26-32