TIC248
Interactive Science, Technology, Engineering, and Applied Mathematics
Publicacions (108) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2024
-
Complementos de formación disciplinar en Tecnología y Procesos Industriales
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 426-494
2023
-
Chatbot for communicating with university students in emergency situation
Heliyon, Vol. 9, Núm. 9
-
Chatbot to Provide Initial Assistance to Erasmus Students in Case of Emergency
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 755-763
-
EMERGENT BEHAVIOUR MODEL FOR THE PRIORITISATION OF EMERGENCY VEHICLES WITH KNOWN ROUTE BASED ON MARKOV CHAINS
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering
-
Experiencia del aula inversa en la docencia en Ingeniería: percepciones de estudiantes
Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 753-769
-
Explorando el potencial educativo de las ternas pitagóricas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 105
-
On the modified generalized multidimensional KP equation in plasma physics and fluid dynamics in (3 + 1) dimensions
Journal of Mathematical Chemistry, Vol. 61, Núm. 1, pp. 125-143
-
Uso de "FlashCards" digitales y la plataforma "NEARPOD" para optimizar la metodología del aula inversa en la docencia
Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 536-552
2022
-
Comparative Study of Moodle Plugins to Facilitate the Adoption of Computer-Based Assessments
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
-
Herramientas didácticas para la enseñanza de las progresiones aritméticas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 101, pp. 9-18
-
Rewriting polynomials: A tool for teaching secondary mathematics
Mathematical Gazette, Vol. 106, Núm. 567, pp. 544-547
-
Theorem of Union of Axiological Systems (TUAS)
Transdisciplinary Journal of Engineering and Science, Vol. 13, pp. 17-21
2021
-
Area between a parabola and two tangent lines
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
Explorando las parábolas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 97, pp. 25-32
-
FTP: FastTest PlugIn, aplicación para crear grandes bancos de preguntas de diferentes tipos para la plataforma Moodle
Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021
2020
-
Area between a parabola and two tangent lines
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, pp. 1-2
-
Completando cuadrados
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 95, pp. 27-32
-
Lie symmetries and conservation laws for a generalized (2+1)-dimensional nonlinear evolution equation
Journal of Mathematical Chemistry, Vol. 58, Núm. 4, pp. 775-798
-
Normalizing rings
Banach Journal of Mathematical Analysis, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1143-1176
-
Symmetry analysis of a generalized 2D Zakharov–Kuznetsov–Burgers equation with a variable dissipation
Journal of Mathematical Chemistry, Vol. 58, Núm. 10, pp. 2415-2424