
ANKE
BERNS ,
Profesora Titular de Universidad
Publications (54)
2022
-
Use of digital game creation tools in computer assisted language learning: A systematic literature review
Digital Games in Language Learning: Case Studies and Applications (Taylor and Francis), pp. 35-51
-
Use of digital game creation tools in computer assisted language learning
Digital Games in Language Learning (Routledge), pp. 35-51
-
Visual authoring of virtual reality conversational scenarios for e-learning
Universal Access in the Information Society
-
Redesigning a Foreign Language Learning Task Using Mobile Devices: A Comparative Analysis between the Digital and Paper-Based Outcomes
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2021
-
Evidence-based assessment of student performance in virtual worlds
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-17
-
A Review of Virtual Reality-Based Language Learning Apps
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 1, pp. 159-177
2020
-
Virtual reality authoring tools for teachers to create novel and immersive learning scenarios
ACM International Conference Proceeding Series
-
La enseñanza de idiomas durante la COVID19: ideas para transformar actividades docentes presenciales en actividades online
Innovación docente e investigación en arte y humanidades: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 513-524
-
Una app gamificada para incrementar la motivación hacia el aprendizaje de idiomas
RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 8, pp. 29-44
2019
-
Students' attitudes towards a collaborative mobile app in an English for Specific Purposes course
Investigación en multilingüismo. Innovación y nuevos retos (Ediciones de la Universidad de Oviedo), pp. 243-258
-
El whatsapp como herramienta de aprendizaje y motivación
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades (Dykinson), pp. 491-500
-
Computación creativa y desarrollo centrado en el usuario para el aprendizaje
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 26-32
-
Clustering analysis of gamebased learning: Worth it for all students?
Journal of Gaming and Virtual Worlds, Vol. 11, Núm. 1, pp. 45-66
2018
-
Exploring the potential of a 360ºvideo application for foreign language learning
ACM International Conference Proceeding Series
-
A community-driven language app for learning maritime English vocabulary
16th International AELFE Conference
-
A community-driven mobile system to support foreign language learning
Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 95-115
-
Iniciar al alumnado de Estudios Ingleses en la investigación científica a partir de TFGs centrados en revisiones sistemáticas de la literatura
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 16, Núm. 2, pp. 8
2017
-
Tendencias y tipos de aprendizaje en MALL: una revisión sistemática de la literatura (2012-2016)
La innovación docente como misión del profesorado. Actas del IV congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y competitividad, CINAIC 2017
-
Retrieving objective indicators from student logs in virtual worlds
Journal of Information Technology Research, Vol. 10, Núm. 3, pp. 69-83
-
Agenda colaborativa para el aprendizaje de idiomas: del papel al dispositivo móvil
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 20, Núm. 2, pp. 119-139