Publicacións (58) Publicacións de JOSE LUIS ESTRADA CHICHON

2023

  1. Classroom-situated willingness to communicate: student teachers of EFL in Spain

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 1, pp. 96-111

  2. Cultural Awareness in Pre-Service Early Childhood Teacher Training: A Catalogue of British Cultural Elements in Peppa Pig

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10

  3. Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools

    IGI Global, pp. 1-454

  4. Preface

    Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools

  5. Self-evaluation of CLIL teachers’ initial training

    Meta: Avaliacao, Vol. 15, Núm. 46, pp. 59-89

2022

  1. Actitudes lingüísticas hacia el profesorado de inglés nativo y no nativo

    Revista Práxis Educacional, Vol. 18, Núm. 49

  2. Analysis of CLIL teaching sequences for Primary Education

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 275-295

  3. Diálogo intercultural en la formación de maestros AICLE para Educación Primaria: adaptaciones curriculares para estudiantes extranjeros

    Innovación docente e investigación en Educación y Ciencias Sociales: experiencias de cambio en la metodología docente (Dykinson), pp. 407-416

  4. Dual Training in Language Didactics of Foreign Language/CLIL Pre-Service Primary Education Teachers in Spain

    Journal of Language and Education, Vol. 8, Núm. 1, pp. 69-83

  5. Parental Involvement in EFL Learning With Preprimary Children

    Handbook of Research on Adapting Remote Learning Practices for Early Childhood and Elementary School Classrooms, pp. 369-391

  6. Parental involvement in EFL learning with preprimary children: Shaping the features of video tutorials

    Research Anthology on Balancing Family-Teacher Partnerships for Student Success (IGI Global), pp. 417-440

  7. Parental involvement in children’s (0–6-year-olds) EFL learning: Outlining practical proposals for improvement as part of student teachers’ training

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5

  8. Professional Identity of Foreign Language Teachers: A Systematic Literature Review

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1142-1151

  9. Prácticas online en Didáctica de la Lengua Extranjera (Inglés) de maestros en formación inicial

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 1273-1282

  10. Student teachers on supporting parental involvement in children’s foreign language learning

    Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 365-372

  11. ¿Cómo enseñar inglés como lengua extranjera en Educación Infantil? Evolución del pensamiento de maestros en formación inicial

    Innovación Docente e Investigación en Educación: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 497-506

2021

  1. Analysing EMI assessment in higher education

    Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33

  2. Clil teacher training in tertiary education and language proficiency

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  3. Dataset of factors impacting second language learning from Teachers' experience

    Data in Brief

  4. Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 9, Núm. 1