
INMACULADA
MARTINEZ GARCIA
Researcher in the period 2018-2021
Publications (15) INMACULADA MARTINEZ GARCIA publications View referenced research data.
2022
-
Exploring First Semester Changes in Domain-Specific Critical Thinking
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Perceived Stress and Perceived Lack of Control of Spanish Education-Degree University Students: Differences Dependent on Degree Year, Basis for Admission and Gender
Psychological Reports, Vol. 125, Núm. 4, pp. 1824-1851
-
Proposal for an educational intervention for unspecified learning difficulties in contexts of educational inclusion
ESPACIOS EN BLANCO-SERIE INDAGACIONES, Vol. 32, Núm. 1, pp. 67-77
-
Psychometric Properties of the Spanish Translation of the Specific Academic Learning Self-Efficacy and Specific Academic Exam Self-Efficacy Scales in a Higher Education Context
Academic Self-efficacy in Education: Nature, Assessment, and Research (Springer Nature), pp. 71-96
-
Transformar la educación para transformar el mundo: los objetivos de desarrollo sostenible en la formación inicial del profesorado de Secundaria
Investigación Educativa sobre Recursos Tecnológicos y Métodos Activos (Octaedro), pp. 111-120
2021
-
Critical thinking of psychology students: A within- and cross-cultural study using Rasch models
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 62, Núm. 3, pp. 426-435
-
Orientación psicológica y profesional en educación superior: El proyecto profesional y vital como metodología de innovación docente con estudiantes de grado
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 (Egregius)
-
Orientación psicológica y profesional en educación superior: el proyecto profesional y vital como metodología de innovación docente con estudiantes de grado
Innovaciones metodológicas con TIC en educación (Dykinson), pp. 1553-1573
-
Una revisión sistemática sobre la formación inicial del profesorado de educación secundaria en el contexto español
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 (Egregius)
-
Variables personales y familiares relacionadas con la elección vocacional en secundaria: un estudio longitudinal.
CIPE21 X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN. DE LA RED NEURONAL A LA RED SOCIAL: BIENESTAR Y CONVIVENCIA
2020
-
Just facilitating access or dealing with diversity? Nontraditional students’ demands at a Spanish university
European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, Vol. 11, Núm. 2, pp. 219-233
2019
-
Aplicación de la metodología Delphi a la identificación de factores de éxito en el emprendimiento
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 1, pp. 129-146
-
Understanding governance at university: from management to leadership
Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 11, Núm. 3, pp. 466-480
2018
-
Explicación de la satisfacción en la dirección escolar a partir del desempeño de la función directiva
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 19, Núm. 1, pp. 77-95
-
Inclusión social de personas con discapacidad a través de la orientación profesional y vocacional
Liderando investigación y prácticas inclusivas