JOSE MARIA
OLIVA MARTINEZ
Catedrático de Universidad
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (12)
2024
-
Model-based analysis of the impact of a teaching-learning sequence about carbonated drinks on students’ understanding of the dissolution of gases in liquids
International Journal of Science Education
2023
-
Rasch analysis and validity of the construct understanding of the nature of models in Spanish-speaking students
European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 2, pp. 344-359
2021
-
Development of a questionnaire for assessing Spanish-speaking students' understanding of the nature of models and their uses in science
Journal of Research in Science Teaching, Vol. 58, Núm. 6, pp. 852-878
-
Diseño de una secuencia de actividades para el aprendizaje de las disoluciones mediante modelización en el contexto de las bebidas gaseosas
Enseñanza de las ciencias y problemas relevantes de la ciudadanía (Graó), pp. 65-82
2020
-
La cuestión del consumo excesivo de azúcar en el marco del aprendizaje de disoluciones dentro del contexto de las bebidas gaseosas
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
2018
-
Dimensiones para identificar los modelos de los estudiantes sobre las bebidas gasesosas
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 2, Núm. 1, pp. 58-63
2017
-
Abordando el cambio químico desde una perspectiva de modelización y contextualización: avance de resultados
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 4357-4362
-
¿Poseen los estudiantes de secundaria modelos mentales acerca de la composición de las bebidas gaseosas?
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 1, Núm. 1, pp. 9-10
2016
-
A game-based approach to learning the idea of chemical elements and their periodic classification
Journal of Chemical Education, Vol. 93, Núm. 7, pp. 1173-1190
-
Comprensión acerca de la naturaleza de los modelos por parte de profesorado de ciencias de secundaria en formación inicial
Campo abierto: Revista de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 121-132
-
Understanding the Idea of Chemical Elements and Their Periodic Classification in Spanish Students Aged 16–18 Years
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 885-906
2015
-
Students' perceptions about the use of educational games as a tool for teaching the periodic table of elements at the high school level
Journal of Chemical Education, Vol. 92, Núm. 2, pp. 278-285