Publications (85)

2022

  1. Una propuesta de gamificación para la mejora de la gestión de incidencias de servicios TI

    Calidad y sostenibilidad de sistemas de información en la práctica (RA-MA), pp. 588

2020

  1. Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras mediante juegos serios para la formación bilingüe en ingeniería de software

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 93-100

  2. Leveling up: Using motivational digital technology to create meaningful clil experiences

    Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education (IGI Global), pp. 372-392

  3. Software Process Simulation Modeling: Systematic literature review

    Computer Standards and Interfaces, Vol. 70

2019

  1. An Experience of Use a Serious Game for Teaching Software Process Improvement

    Communications in Computer and Information Science

  2. Designing game scenarios for software project management education and assessment

    IET Software, Vol. 13, Núm. 2, pp. 144-151

  3. Digital Games for Computing Education: What Are the Benefits?

    Handbook of Research on Immersive Digital Games in Educational Environments (IGI Global), pp. 35-62

  4. Juegos serios para formar en los conceptos del lenguaje C: una experiencia en Fundamentos de Informática

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4

  5. MEdit4CEP-Gam: A model-driven approach for user-friendly gamification design, monitoring and code generation in CEP-based systems (Summary)

    XXIV Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos (JISBD 2019)

  6. Met4ITIL: A process management and simulation-based method for implementing ITIL

    Computer Standards and Interfaces, Vol. 61, pp. 1-19

  7. Understanding How and When Human Factors Are Used in the Software Process: A Text-Mining Based Literature Review

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)