YOLANDA
SANCHEZ SANDOVAL
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (120) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Adolescent General Efficacy Scale for Parents (AGES-p): Adaptation and Spanish Validation
Journal of Child and Family Studies, Vol. 33, Núm. 1, pp. 141-150
-
Corpus callosum long-term biometry in very preterm children related to cognitive and motor outcomes
Pediatric Research
-
Evaluation of the Treatment Programme for Families with Children in Andalusia: An analysis of the impact on the children
Child and Family Social Work
-
Intervenciones psicoeducativas sobre salud mental con adolescentes en contextos escolares: una revisión sistemática
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 11, Núm. 1
-
Parental competences in fathers and mothers of very-low-birth-weight preterm infants
Family Relations, Vol. 73, Núm. 2, pp. 623-644
2023
-
Adaptation and Spanish validation of the scale of positive parental practices of the Caregiver (SP + C), in the version for 0 to 3 years
Children and Youth Services Review, Vol. 155
-
Atención, apoyos y calidad de vida tras el nacimiento prematuro
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Dimensiones familiares protectoras para el bienestar y el desarrollo a lo largo del ciclo vital
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 291-300
-
Effective stress intervention programs for parents of premature children: A systematic review
Stress and Health, Vol. 39, Núm. 2, pp. 236-254
-
Exploring parental competences in Spanish fathers and mothers of children aged 0–3: relationship with socio-familial and child characteristics
European Early Childhood Education Research Journal
-
Fortalecimiento institucional (UCA-UNMSM). Misión de identificación para el bienestar psicológico y educativo de la infancia y la adolescencia en riesgo psicosocial en Lima
Universidades y Agenda 2030. La cooperación universitaria andaluza comprometida con los ODS (Comares), pp. 886-895
-
Future expectations of adolescents from different social backgrounds
Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 2, pp. 294-303
-
Intelligence Quotient (IQ) in school-aged preterm infants: A systematic review
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Psychological wellbeing in adult adoptees: current age and developmental tasks
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Spanish validation of the Pediatric Quality of Life Inventory (PedsQL™ 4.0) for parent report for toddlers (ages 2–4)
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 21, Núm. 1
-
The Prevalence of the Risk of Sexual Dysfunction in the First and Third Trimesters of Pregnancy in a Sample of Spanish Women
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 5
-
Validación del Inventario Pediátrico de Calidad de Vida (PedsQL) para niños pequeños
XVI Congreso Internacional y XXI Nacional de Psicología Clínica
2022
-
Bienestar psicológico y riesgo psicosocial detectados en un proyecto de cooperación UCA – UNMSM
VIII Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud.
-
CO14 UNA REVISIÓN SISTEMÁTICA SOBRE LA EFECTIVIDAD DE PROGRAMAS DE INTERVENCIÓN SOBRE ESTRÉS EN MADRES Y PADRES DE NIÑAS Y NIÑOS PREMATUROS
8th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents
-
CO41 DIFICULTADES EMOCIONALES, DE CONDUCTA E HIPERACTIVIDAD EN NIÑOS Y NIÑAS PREMATUROS
8th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents