CONCEPCION
VALERO FRANCO
Profesora Titular de Universidad
Argitalpenak (28) CONCEPCION VALERO FRANCO argitalpenak
2024
-
Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners
Learning and Collaboration Technologies.11th International Conference, LCT 2024 Held as Part of the 26th HCI International Conference, HCII 2024 Washington, DC, USA, June 29 – July 4, 2024 Proceedings, Part III, pp. 138-154
-
Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Desarrollo de apps de realidad virtual y aumentada para enseñanza de idiomas: un estudio de caso
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 163-185
-
Educación e Inteligencia Artificial: Un Análisis desde la Perspectiva de los Docentes en Formación
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 33-50
-
Embracing transition: The impact of emerging technologies on language learning pedagogies
Proceedings of the International CALL Research Conference 2024
-
Resource Optimization, Statistics, Transport and Logistics (OREL-Optimización de recursos, estadística, transporte y logística)
International congress on sustainable social development and INDESS workshop (Dykinson)
-
Validación de una escala para la medición de creencias, actitudes y prácticas sobre atención a la diversidad del alumnado universitario
Estudios pedagógicos, Vol. 50, Núm. 1, pp. 83-100
2023
-
A Virtual Reality App Created with CoSpaces: Student Perceptions and Attitudes
Ethical Considerations of Virtual Reality in the College Classroom: Cross-Disciplinary Case Studies of Immersive Technology Implementation (Taylor and Francis), pp. 164-179
-
Exploring the possibilities of Cospaces to create Virtual Reality environments for foreign language learning
GFL (German as a Foreign Language), Vol. 1, pp. 54-71
2022
-
Repensando la Universidad. Atención inclusiva a la diversidad desde el discurso del alumnado
Diversidad e inclusión en la universidad: la vía de la institucionalización (Narcea), pp. 81-96
2021
-
PONENCIA 3. Discursos de estudiantes sobre la atención a la diversidad en la universidad
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Towards inclusion in Spanish Higher Education: Understanding the relationship between identification and discrimination
Social Inclusion, Vol. 9, Núm. 3, pp. 81-93
2020
-
Desarrollo y potenciación de competencias transversales: La enseñanza de lengua extranjera
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Effects of the economic crisis on new university professors
Education Policy Analysis Archives, Vol. 28
2013
-
Accelerating convergence in minisum location problem with ℓ p norms
Computers and Operations Research, Vol. 40, Núm. 11, pp. 2770-2785
-
On the global convergence of a generalized iterative procedure for the minisum location problem with ℓ p distances for p > 2
Mathematical Programming, Vol. 137, Núm. 1-2, pp. 477-502
-
Using a 3D online game to assess students' foreign language acquisition and communicative competence
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2012
-
A software tool for monitoring legal minimum length of landings: Case study of a fishery in southern Spain
Marine Policy, Vol. 36, Núm. 4, pp. 895-902
2009
-
Avances en el problema de localización minisum con normas Lp
XXXI Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa ; V Jornadas de Estadística Pública: Murcia, 10-13 de febrero de 2009 : Libro de Actas
-
Convex ordered median problem with ℓp-norms
Computers and Operations Research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 2250-2262