Publicaciones en las que colabora con ESTIVALIZ LORENA ARAGON MENDIZABAL (23)

2021

  1. Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria

    X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)

  2. Formación online: método abierto basado en números (ABN) y aplicación práctica en alumnado de 10 a 14 años

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 403-414

  3. Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422

  4. Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers

    Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458

  5. PROGRAMA FORMATIVO DEL MÉTODO ABIERTO BASADO EN NÚMEROS Y APLICACIÓN DE RECURSOS MANIPULATIVOS

    ICESD 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT

2017

  1. Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1ª a 5º)

    European journal of education and psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 23-32

  2. App designed for early math training. Magnitudes comparison

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Improving number sense in kindergarten children with low achievement in mathematics

    Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 2, pp. 311-318

  4. Psychology research on app design to improve early math learning

    10th International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)

  5. Sistema instruccional de apoyo a la enseñanza del sentido numérico

    Revista de educación, Núm. 375, pp. 14-35

2016

  1. Predictive model for early math skills based on structural equations

    Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 57, Núm. 6, pp. 489-494

  2. Predictores de dominio específico para la fluidez de cálculo al inicio de la Educación Primaria

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 14, Núm. 40