Publications (33) DANIEL CASTRO MEDINA publications

filter_list

2024

  1. Bachelor and Master Engineering Theses

    Advances in Higher Education and Professional Development, pp. 101-136

  2. Empowering urban climate resilience and adaptation: Crowdsourcing weather citizen stations-enhanced temperature prediction

    Sustainable Cities and Society, Vol. 101

  3. Enhancing the building resilience in a changing climate through a passive cooling roof: A case study in Camas (Seville, Spain)

    Energy and Buildings, Vol. 321

  4. Forecasting urban temperatures through crowdsourced data from Citizen Weather Stations

    Urban Climate, Vol. 56

  5. Impact of Extracurricular Activities on Competency Development in Engineering Students

    Advances in Educational Marketing, Administration, and Leadership, pp. 153-186

  6. La enseñanza invertida: Un nuevo paradigma en la educación técnica superior

    Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: Desafíos de la enseñanza y aprendizaje en la educación superior (Dykinson), pp. 257-265

  7. Urbankea: Herramienta didáctica en ingeniería para la adaptación climática de entornos urbanos

    Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: Desafíos de la enseñanza y aprendizaje en la educación superior (Dykinson), pp. 335-348

2023

  1. COIL y Mentoría: Desarrollando Habilidades para el Éxito Global y Sostenible

    I Congreso Iberoamericano para una Educación de Calidad: Mentoría y Desarrollo Competencial

  2. Effect of green infrastructures supported by adaptative solar shading systems on livability in open spaces

    Urban Forestry and Urban Greening, Vol. 82

  3. El aprendizaje-servicio como eje metodológico en las aulas universitarias técnicas: Proyecto Yincana

    Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 657-664

  4. Enfoque ecosocial en la metodología de la docencia universitaria. El papel de la ingeniería

    Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 631-638

  5. Metodología híbrida de aprendizaje activo mediante gamificación y proyectos en Ingeniería Energética

    Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 843-854