
DANIEL
CASTRO MEDINA
Profesor Sustituto Interino
Publications (13)
2023
-
Metodología híbrida de aprendizaje activo mediante gamificación y proyectos en Ingeniería Energética
Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 843-854
-
El aprendizaje-servicio como eje metodológico en las aulas universitarias técnicas: Proyecto Yincana
Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 657-664
-
Effect of green infrastructures supported by adaptative solar shading systems on livability in open spaces
Urban Forestry and Urban Greening, Vol. 82
2022
-
INNOVATIVE INTEGRATION OF ACTIVE ROOF ON 140 SOCIAL HOUSING
REHABEND
-
HYBRID SOLUTION FOR ELECTRIC AND COLD-WATER PRODUCTION WITH A DUAL DAY-NIGHT BEHAVIOR AS A NATURAL AIR CONDITIONING TECHNIQUE
REHABEND
-
Thermal Resilience of Citizens: Comparison between Thermal Sensation and Objective Estimation in Outdoor Spaces: A Case Study in Seville, Spain
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22
-
Improving habitability in social housing through passive cooling: a case study in Mengíbar (Jaén, Spain)
Sustainable Cities and Society, Vol. 78
-
Fresnel solar cooling plant for buildings: Optimal operation of an absorption chiller through inverse modelling
Energy Reports, Vol. 8, pp. 3189-3212
-
Climatic Control of Urban Spaces Using Natural Cooling Techniques to Achieve Outdoor Thermal Comfort
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21
2021
-
Promover el aprendizaje y la generación de ideas a losalumnos de Ingeniería mediante la visualización de un problema real: Enhancing learning and Idea arising on Engineering students by the visualization of a real problem
Experiencias disruptivas en entornos de aprendizaje (Octaedro), pp. 233-242
-
Entendiendo el problema de sobrecalentamiento en las aulas de colegios de la ciudad de Sevilla: ¿Cómo motivar la generación de ideas y la adquisición de conocimiento?
Experiencias disruptivas en entornos de aprendizaje (Octaedro), pp. 243-259
-
Mapas conceptuales como metodología de aprendizaje activo en la enseñanza superior
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 5, pp. 98
-
Adaptative cover to achieve thermal comfort in open spaces of buildings: Experimental assessment and modelling
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 17