Departamento
Anatomía y Embriología Humana
Publicacións (28) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
An example to teach Markov chains and Hardy–Weinberg equilibrium through Mendel’s laws
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 2, pp. 248-251
-
Anticipatory Antifungal Treatment in Critically Ill Patients with SARS-CoV-2 Pneumonia
Journal of Fungi, Vol. 9, Núm. 3
-
Aprendizaje basado en la resolución de problemas como técnica motivacional en la asignatura de Anatomía en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y Deporte
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 318-336
-
Beta-cell mass adaptation to ileum nutrient flow. An experimental model
Histology and histopathology, Vol. 38, Núm. 7, pp. 755-763
-
Capsula-C: Diseño e implementación de cápsulas anatomo-clínicas como herramienta demicrolearning en neuroanatomía
Innovación docente y metodologías activas de enseñanza. Propuestas y resultados (Dykinson), pp. 525-544
-
Defining a Correlative Transcriptional Signature Associated with Bulk Histone H3 Acetylation Levels in Adult Glioblastomas
Cells, Vol. 12, Núm. 3
-
Diverticulitis with abscess formation: Outcomes of non-operative management and nomogram for predicting emergency surgery: The Diplicab Study Collaborative Group
Surgery (United States), Vol. 174, Núm. 3, pp. 492-501
-
Dual effect of RYGB on the entero-insular axis: How GLP-1 is enhanced by surgical duodenal exclusion
Annals of Anatomy, Vol. 249
-
El blog colaborativo como experiencia docente para el estudio de la anatomía humana aplicada al deporte
La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 971-991
-
First Trimester Evaluation of Maternal Visceral Fat and Its Relationship with Adverse Pregnancy Outcomes
Biology, Vol. 12, Núm. 2
-
Hyperuricemia and shift work: A systematic review and meta-analysis
Academic Journal of Health Sciences: Medicina Balear, Vol. 38, Núm. 1, pp. 52-62
-
Implantación de una metodología de aprendizaje enfocada a la orientación profesional en el máster en biomedicina de la universidad de Cádiz
Innovación docente y metodologías activas de enseñanza. Propuestas y resultados (Dykinson), pp. 461-485
-
Knowledge, Attitudes and Behaviours of Adolescents and Young Adult Population on the Use of E-Cigarettes or Personal Vaporizer
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 3
-
Main applications of point-of care ultrasound in palliative care
Revista Clinica Espanola, Vol. 223, Núm. 6, pp. 371-378
-
Maternal elevated inflammation impairs placental fatty acids β-oxidation in women with gestational diabetes mellitus
Frontiers in Endocrinology, Vol. 14
-
Migratory Response of Cells in Neurogenic Niches to Neuronal Death: The Onset of Harmonic Repair?
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 7
-
Nuevas técnicas docentes en Anatomía Humana para estudiantes de Ciencias de la Actividad Física y Deporte
Campus Virtuales, Vol. 12, Núm. 1, pp. 121-131
-
Nuevas técnicas motivacionales y su implicación en la asimilación de conceptos: la gamificación como detector de complejidad
Avances para la innovación docente en salud y comunicación (Dykinson), pp. 113-135
-
Optimizing an Enzymatic Extraction Method for the Flavonoids in Moringa (Moringa oleifera Lam.) Leaves Based on Experimental Designs Methodologies
Antioxidants, Vol. 12, Núm. 2
-
Proceso de elaboración y novedades del código de deontología médica español 2022
Cuadernos de bioética, Vol. 34, Núm. 111, pp. 143-153