Departamento
Didáctica
Publicaciones (84) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Absence of Transgender Identities in Primary Education Teachers’ Training and Its Implications in the Classroom: A Phenomenological Study
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8
-
Academics' perceptions regarding performance evaluations and the consequences for their professional and personal activity
Journal of Applied Research in Higher Education
-
Addiccions als opiacis, tractament i envelliment a les Illes Balears
Anuari de l'envelliment: Illes Balears, Año 2023, pp. 296-315
-
Analizando la inclusión del alumnado con enfermedad de baja prevalencia. El caso de alma
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 16, Núm. 1, pp. 192-209
-
Analysis of upper-secondary education students’ models and perceptions after an analogy-based didactic intervention
Journal of Biological Education
-
Aportaciones metodológicas para el uso de la entrevista semiestructurada en la investigación educativa a partir de un estudio de caso múltiple
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 501-522
-
Aprendizaje-servicioy aprendizaje basado enproyectos. Intersecciones en una iniciativa de innovación docente universitaria en soporte online
RIDAS. Revista iberoamericana de aprendizaje servicio: Solidaridad, ciudadanía y educación, Núm. 16, pp. 112-127
-
Are gardens useful for promoting early age science education? Evidence from analysis of children’s drawings
Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, Vol. 19, Núm. 4, pp. e2320
-
Breaking the cycle of couscous pedagogy: Are future teachers empowered to teach in multicultural societies?
Journal of Education for Teaching
-
Colloidal suspensions of totally inorganic perovskites nanoparticles: A new photoluminescent emission in the near-IR
Journal of Molecular Liquids, Vol. 384
-
Credibilidad docente y engagement académico en estudiantes tradicionales y no tradicionales de Ciencias de la Educación
Revista de educación, Núm. 400, pp. 323-345
-
Didácticas de aprendizaje: clases magistrales frente al aprendizaje basado en problemas en la Escuela Técnica Superior de Ingeniería de Algeciras
Brazilian Journal of Development, Vol. 9, Núm. 11, pp. 29772-29797
-
Dual Vocational Education and Training: A Bibliometric Analysis
International Journal of Adult, Community and Professional Learning, Vol. 30, Núm. 2
-
Early career academic’s odyssey: A narrative study of her professional identity construction
Research Evaluation, Vol. 32, Núm. 2, pp. 458-466
-
Eduardo Benot y la Educación: antecedentes y actualidad de sus planteamientos
Ateneo: revista cultural del Ateneo de Cádiz, Núm. 23, pp. 119-125
-
Educación en cultura visual coeducativa: el profesorado como activista por la igualdad
Educação em Foco, Vol. 26, Núm. 48, pp. 1-23
-
Educación en igualdad y Sociología de las Relaciones de Género: resistencias culturales de la transformación social
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 16, Núm. 1, pp. 76-91
-
Educational constellations: a systematic review of macro-networks in education
International Journal of Educational Management, Vol. 37, Núm. 1, pp. 259-277
-
Efecto del apoyo a la autonomía sobre la satisfacción académica: la motivación y el compromiso académico como variables mediadoras
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 479-499