Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (10)

2021

  1. Modelling through modality: (Re)shaping Brexit

    ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 42, pp. 127-153

2020

  1. A study of direct speech complementation with embedding verbs: collostructional analysis

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 27, pp. 83-102

  2. Building a parallel corpus of literary texts featuring onomatopoeias: ONPACOR

    Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 2, pp. 46-62

  3. La “clase invertida” como modelo innovador en la enseñanza de la gramática inglesa

    E-SEDLL, Núm. 3, pp. 172-184

  4. MORENO-ORTIZ, A. Lingmotif 1.0 [Software]. Málaga: Universidad de Málaga, 2016.

    Revista de Humanidades Digitales, Núm. 5, pp. 184-188

  5. Scrapy: Methodology in extracting user-generated content to compile a corpus from the internet

    Current Trends in Corpus Linguistics (Peter Lang AG), pp. 119-135

  6. The British Press’ Coverage of Coronavirus Threat: A Comparative Analysis Based on Corpus Linguistics

    Cankaya University Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-22

2019

  1. Design and validation of annotation schemas for aspect-based sentiment analysis in the tourism sector

    Information Technology and Tourism, Vol. 21, Núm. 4, pp. 535-557

2018

  1. La diseminación cultural de "Wuthering heights" (1847): adaptaciones cinematográficas musicales y radiofónicas

    Escritoras y personajes femeninos en la literatura: retos y pluralidad (Comares), pp. 199-207

  2. La educación y el progreso social en la literatura victoriana: El caso de Emily Brontë y Wuthering Heigts

    La Universidad con perspectiva de género (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 253-265