Artículos (31) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. A study of direct speech complementation with embedding verbs: collostructional analysis

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 27, pp. 83-102

  2. Assessing pragmatic competence in oral proficiency interviews at the C1 level with the new CEFR descriptors

    Lodz Papers in Pragmatics, Vol. 16, Núm. 1, pp. 87-121

  3. Building a parallel corpus of literary texts featuring onomatopoeias: ONPACOR

    Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 2, pp. 46-62

  4. Carmela Eulate Sanjurjo, retrato de una traductora versátil

    Transfer: revista electrónica sobre traducción e interculturalidad, Núm. 15, pp. 234-250

  5. Construire une identite belge hors de l’Hexagone

    Philologia hispalensis, Vol. 34, Núm. 2, pp. 53-65

  6. David Foster Wallace’s democratic normality

    Revista internacional de culturas y literaturas, Núm. 23, pp. 217-230

  7. Discursos (in)tolerantes e democracia pluralista

    Letrônica, Vol. 13, Núm. 2, pp. e37655

  8. Diversité et développement : des genres aux transgenres

    Akofena, Revue scientifique des Sciences du langage, Lettres, Langues et Communication, Vol. Numéro spécial, Núm. 5, pp. 115-126

  9. Du récit de voyage colonial de Celarié au roman autobiographique de Choukri: Des regards vers le Maroc colonial

    Al-Andalus Magreb: Estudios árabes e islámicos, Núm. 27, pp. 103

  10. EVIDENCE-BASED SECOND LANGUAGE PEDAGOGY: A COLLECTION OF INSTRUCTED SECOND LANGUAGE ACQUISITION STUDIES, EDITED BY MASATOSHI SATO AND SHAWN LOEWEN. NEW YORK: ROUTLEDGE. 2019

    REVISTA CIENCIAS DE LA DOCUMENTACIÓN, Vol. 6, Núm. 2, pp. 85-89

  11. Educar desde la interseccionalidad: Recepción de una película en un centro de trabajadores

    Norteamérica, Vol. 15, Núm. 1

  12. English Studies and Literary Education in the Era of Media Manipulation: Context, Perceptions, Feelings and Challenges

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 33, pp. 119-149

  13. Enhancing the implementation of bilingual education at university through practice: Analysis of CLIL trial lessons by an ESP teacher

    PAROLE: Journal of Linguistics and Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 46-61

  14. España e Irlanda en el siglo XVIII según Richard Twiss

    Tonos digital: revista de estudios filológicos, Núm. 38

  15. Get Brexit Done: A Comparative Analysis of the Political Discourse during this Process

    Publicaciones de la Asociación Argentina de Humanidades Digitales (PublicAAHD), Vol. 1, Núm. 1

  16. La lectura de Fitting the Pattern en el aula

    Álabe: Revista de Investigación sobre Lectura y Escritura, Núm. 21

  17. La “clase invertida” como modelo innovador en la enseñanza de la gramática inglesa

    E-SEDLL, Núm. 3, pp. 172-184

  18. Las construcciones fraseológicas verbales argumentativas inglesas (VAC) en las maniobras de remolque marítimo: detección y representación de sus propiedades sintácticas y semánticas

    Pragmalinguistica, Núm. 28, pp. 82-107

  19. Las lenguas para fines específicos en la Escuela de Comercio de Cádiz hasta 1952

    Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA: CIFA, Núm. 2, pp. 89-98

  20. Les limites de la vie en Polynésie française

    Cahiers internationaux de symbolisme, pp. 307-323