Capítulos de Libro (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. A community-driven mobile system to support foreign language learning

    Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 95-115

  2. Alberto Insúa, la estética del creador en la traducción

    Creación y traducción en España (1898-1936): protagonistas de una historia (Reichenberger), pp. 51-61

  3. Ana Perea España: Lucha clandestina y auto organización de mujeres en el Puerto de Santa María

    Historias silenciadas: las mujeres en el movimiento sindical desde 1960 (Los Libros de la Catarata), pp. 28-48

  4. Breaking/Voicing the Silence: Diriye Osman's Fairytales for Lost Children

    ALT 36: Queer Theory in Filmand Fiction (Cambridge University Press), pp. 123-134

  5. Cognitive approach to adaptive testing implementation in virtual maritime english language learning environment based on a spaced repetition system

    Teaching Language and Teaching Literature in Virtual Environments (Springer Singapore), pp. 183-202

  6. Humanoïdes, ou la perverse fantasmagorie de l´humanité ?

    Visages, étqat et sens humaniste au XXIe siècle (EDILIVRE), pp. 281-293

  7. L'évaluation de l'anglais comme deuxième langue dans le Cadre européen commun de référence pour les langues : une étude empirique

    L’APPROCHE PAR COMPÉTENCES DANS L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR (L'Harmattan), pp. 203-214

  8. La diseminación cultural de "Wuthering heights" (1847): adaptaciones cinematográficas musicales y radiofónicas

    Escritoras y personajes femeninos en la literatura: retos y pluralidad (Comares), pp. 199-207

  9. La educación y el progreso social en la literatura victoriana: El caso de Emily Brontë y Wuthering Heigts

    La Universidad con perspectiva de género (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 253-265

  10. Las nuevas tecnologías aplicadas a la didáctica de la traducción en un corpus de sentencias de la UE

    Nuevas perspectivas en Traducción e Interpretación (Guillermo Escolar Editor), pp. 215-227

  11. L’homme face à sa propre nature, la nouvelle face de l’humanisme

    Visages, état et sens de l’humanisme au XXIè siècle (Edilivre), pp. 181-192

  12. Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain

    Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education (Springer Suiza), pp. 13-27

  13. Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain

    English Language Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 13-27

  14. Rememorando el mito de Emily Brontë: penurias sueños, triunfos y derrotas

    Querelle des femmes: Male and female voices in Italy and Europe (Volumina), pp. 431-448

  15. Taiye selasi and the afropolitan daughters of the diaspora

    Women on the Move: Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing (Taylor and Francis), pp. 78-94

  16. Wine blog texts: syntactic relationships between clauses from the systemic functional perspective

    Agroalimentación: lenguajes de especialidad y traducción (Comares), pp. 89-110

  17. Wine blogs: a genre that allows for new descriptors use

    Agroalimentación: lenguajes de especialidad y traducción (Comares), pp. 153-170

  18. Élisa Brune : entre science et fiction

    Littérature et sciences : tangentes parallèles, sécantes et intégrales (Presses Universitaires Européennes), pp. 73-79