Departamento
Filología Francesa e Inglesa
Capítulos de Libro (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
A community-driven mobile system to support foreign language learning
Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 95-115
-
Alberto Insúa, la estética del creador en la traducción
Creación y traducción en España (1898-1936): protagonistas de una historia (Reichenberger), pp. 51-61
-
Ana Perea España: Lucha clandestina y auto organización de mujeres en el Puerto de Santa María
Historias silenciadas: las mujeres en el movimiento sindical desde 1960 (Los Libros de la Catarata), pp. 28-48
-
Breaking/Voicing the Silence: Diriye Osman's Fairytales for Lost Children
ALT 36: Queer Theory in Filmand Fiction (Cambridge University Press), pp. 123-134
-
Cognitive approach to adaptive testing implementation in virtual maritime english language learning environment based on a spaced repetition system
Teaching Language and Teaching Literature in Virtual Environments (Springer Singapore), pp. 183-202
-
Humanoïdes, ou la perverse fantasmagorie de l´humanité ?
Visages, étqat et sens humaniste au XXIe siècle (EDILIVRE), pp. 281-293
-
L'évaluation de l'anglais comme deuxième langue dans le Cadre européen commun de référence pour les langues : une étude empirique
L’APPROCHE PAR COMPÉTENCES DANS L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR (L'Harmattan), pp. 203-214
-
La diseminación cultural de "Wuthering heights" (1847): adaptaciones cinematográficas musicales y radiofónicas
Escritoras y personajes femeninos en la literatura: retos y pluralidad (Comares), pp. 199-207
-
La educación y el progreso social en la literatura victoriana: El caso de Emily Brontë y Wuthering Heigts
La Universidad con perspectiva de género (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 253-265
-
Las nuevas tecnologías aplicadas a la didáctica de la traducción en un corpus de sentencias de la UE
Nuevas perspectivas en Traducción e Interpretación (Guillermo Escolar Editor), pp. 215-227
-
L’homme face à sa propre nature, la nouvelle face de l’humanisme
Visages, état et sens de l’humanisme au XXIè siècle (Edilivre), pp. 181-192
-
Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain
Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education (Springer Suiza), pp. 13-27
-
Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain
English Language Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 13-27
-
Rememorando el mito de Emily Brontë: penurias sueños, triunfos y derrotas
Querelle des femmes: Male and female voices in Italy and Europe (Volumina), pp. 431-448
-
Taiye selasi and the afropolitan daughters of the diaspora
Women on the Move: Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing (Taylor and Francis), pp. 78-94
-
Wine blog texts: syntactic relationships between clauses from the systemic functional perspective
Agroalimentación: lenguajes de especialidad y traducción (Comares), pp. 89-110
-
Wine blogs: a genre that allows for new descriptors use
Agroalimentación: lenguajes de especialidad y traducción (Comares), pp. 153-170
-
Élisa Brune : entre science et fiction
Littérature et sciences : tangentes parallèles, sécantes et intégrales (Presses Universitaires Européennes), pp. 73-79