Publicaciones (31) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2014

  1. 'English is my default academic language': Voices from LSP scholars publishing in a multilingual journal

    Journal of English for Academic Purposes, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-77

  2. Catálogo literario y bio-bibliográfico de escritores viajeros europeos a Japón: siglo XIX [Recurso electrónico]

    Universidad de Valladolid

  3. Comment clarifier sa pensée ? Etude génétique de L’Atelier de Claire Lejeune

    Ecriture scientifique, écriture sous contrainte ? (Université de Mons, Service de communication écrite. Collection « Travaux et documents », nº5), pp. 33-46

  4. De l´ignorance à la soumission: l´amour-souricière dans les romans de Marcelle Tinayre

    L'ull crític, Núm. 17, pp. 187-202

  5. De quelques marqueurs énonciatifs aux marges du discours

    Cahiers de praxématique, Núm. 62

  6. Editorial

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 28, pp. 9-16

  7. Edmond Jabès and Eduardo Chillida: "La Mémoire et la Main"

    Thélème: Revista complutense de estudios franceses, Vol. 29, Núm. 2, pp. 293-308

  8. Edmond Jabès y Luigi Nono: Découvrir la subversion

    Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 10, pp. 115-128

  9. Emile Leclercq l'insurge

    Australian Journal of French Studies, Vol. 51, Núm. 1, pp. 35-47

  10. Estereotipos franceses en las novelas traducidas de los hermanos Goncourt: el caso de "Germinie Lacerteux"

    L'Étranger tel qu'il (s')écrit (Universidade do Porto, Faculdade de Letras), pp. 175-188

  11. Filming transcendentalism: the place of contemporary independent cinema in the cultural paradigm shift

    Building interdisciplinary knowledge: approaches to English and American studies in Spain

  12. First anglicisms in the Spanish press: treatment given by the royal

    Investigating lexis: vocabulary teaching, ESP, lexicography and lexical innovation (Cambridge Scholars Publishing), pp. 145-160

  13. Fomento del aprendizaje bilingüe de derecho del empleo en español e inglés

    Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales, Núm. 31, pp. 147-168

  14. Foreign language learning using a gamificated app to support peer-assessment

    ACM International Conference Proceeding Series

  15. Guess it! Using gamificated apps to support students foreign language learning by organic community-driven peer-assessment

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  16. Irlandeses en el Cádiz del s. XVIII: ciudad de acogida y oportunidades

    Ateneo: revista cultural del Ateneo de Cádiz, Núm. 14, pp. 93-100

  17. Kaleidoscopic Genres

    Genre in English literature, 1650-1700: transitions in drama and fiction (Cambria Press), pp. 31-58

  18. La influencia de la lengua inglesa en la crónica social del siglo XIX

    Verbum–Analecta Neolatina, Vol. 15, Núm. 1-2, pp. 251-270

  19. La literatura autobiográfica africana escrita por mujeres: contratos de lectura / (The African autobiographical literature written by women: reading contracts)

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Núm. 12, pp. 117-128

  20. La voix féminine de la littérature médiévale: du jeu de cache-cache à la nécessité de l´effacement

    Homo Ludens, Homo Loquens: El juego y la palabra en la Edad Media (Madrid : Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Madrid, D.L.2014), pp. 161-178