Departamento
Filología Francesa e Inglesa
Publicaciones (31) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
'English is my default academic language': Voices from LSP scholars publishing in a multilingual journal
Journal of English for Academic Purposes, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-77
-
Catálogo literario y bio-bibliográfico de escritores viajeros europeos a Japón: siglo XIX [Recurso electrónico]
Universidad de Valladolid
-
Comment clarifier sa pensée ? Etude génétique de L’Atelier de Claire Lejeune
Ecriture scientifique, écriture sous contrainte ? (Université de Mons, Service de communication écrite. Collection « Travaux et documents », nº5), pp. 33-46
-
De l´ignorance à la soumission: l´amour-souricière dans les romans de Marcelle Tinayre
L'ull crític, Núm. 17, pp. 187-202
-
De quelques marqueurs énonciatifs aux marges du discours
Cahiers de praxématique, Núm. 62
-
Editorial
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 28, pp. 9-16
-
Edmond Jabès and Eduardo Chillida: "La Mémoire et la Main"
Thélème: Revista complutense de estudios franceses, Vol. 29, Núm. 2, pp. 293-308
-
Edmond Jabès y Luigi Nono: Découvrir la subversion
Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 10, pp. 115-128
-
Emile Leclercq l'insurge
Australian Journal of French Studies, Vol. 51, Núm. 1, pp. 35-47
-
Estereotipos franceses en las novelas traducidas de los hermanos Goncourt: el caso de "Germinie Lacerteux"
L'Étranger tel qu'il (s')écrit (Universidade do Porto, Faculdade de Letras), pp. 175-188
-
Filming transcendentalism: the place of contemporary independent cinema in the cultural paradigm shift
Building interdisciplinary knowledge: approaches to English and American studies in Spain
-
First anglicisms in the Spanish press: treatment given by the royal
Investigating lexis: vocabulary teaching, ESP, lexicography and lexical innovation (Cambridge Scholars Publishing), pp. 145-160
-
Fomento del aprendizaje bilingüe de derecho del empleo en español e inglés
Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales, Núm. 31, pp. 147-168
-
Foreign language learning using a gamificated app to support peer-assessment
ACM International Conference Proceeding Series
-
Guess it! Using gamificated apps to support students foreign language learning by organic community-driven peer-assessment
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Irlandeses en el Cádiz del s. XVIII: ciudad de acogida y oportunidades
Ateneo: revista cultural del Ateneo de Cádiz, Núm. 14, pp. 93-100
-
Kaleidoscopic Genres
Genre in English literature, 1650-1700: transitions in drama and fiction (Cambria Press), pp. 31-58
-
La influencia de la lengua inglesa en la crónica social del siglo XIX
Verbum–Analecta Neolatina, Vol. 15, Núm. 1-2, pp. 251-270
-
La literatura autobiográfica africana escrita por mujeres: contratos de lectura / (The African autobiographical literature written by women: reading contracts)
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Núm. 12, pp. 117-128
-
La voix féminine de la littérature médiévale: du jeu de cache-cache à la nécessité de l´effacement
Homo Ludens, Homo Loquens: El juego y la palabra en la Edad Media (Madrid : Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Madrid, D.L.2014), pp. 161-178