Marketing y Comunicación
Departamento
RAFAEL
RAVINA RIPOLL
Profesor Asociado
Publicaciones en las que colabora con RAFAEL RAVINA RIPOLL (40)
2024
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Introducción
Tiempos de happiness management, tecnología y marketing social (Tirant lo Blanch), pp. 19-22
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Tiempos de happiness management, tecnología y marketing social
Tirant lo Blanch
2023
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An approach for analysing and segmenting messages about the SDGs on Twitter from the perspective of social marketing
International Review on Public and Nonprofit Marketing, Vol. 20, Núm. 3, pp. 635-658
2022
- A thousand ways to understand happiness in the economy of European Union's ''Next Generations'' funds
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El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar
Tirant Humanidades
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El Storytelling como herramienta de marketing social en experiencias de voluntariado
Casos de Marketing Público y No Lucrativo, Vol. 9, pp. 93-103
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Evaluation of an Experience of Academic Happiness through Football at University
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 11
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Introducción
El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (Tirant Humanidades), pp. 29-32
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The Profile of Potential Youth Volunteers in the Face of Bullying: An Attempt at Segmentation from the Perspective of Willingness to Collaborate as a Volunteer
Dealing with Socially Responsible Consumers (Springer), pp. 83-102
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What does happiness teach us in the next generation era. A bibliometric review of the happiness management and social marketing constructs
A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union's "Next generation" funds: a comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (Comares), pp. 7-29
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What does happiness teach us in the next generation era. A bibliometric review of the happiness management andsocial marketing constructs
A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union’s “next generation” funds. A comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (Comares), pp. 7-31
2021
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Business and energy efficiency in the age of industry 4.0: The hulten, broweus and Van Dijk sensory marketing model applied to spanish textile stores during the COVID-19 crisis
Energies, Vol. 14, Núm. 7
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Children, media and food. A new paradigm in food advertising, social marketing and happiness management
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 7
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Emociones positivas y marketing social en el Facebook de las ONGDs
Ambitos: Revista internacional de comunicación, Núm. 53, pp. 185-200
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Happiness management and social marketing: A wave of sustainability and creativity
Peter Lang AG, pp. 1-252
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Introduction
Happiness Management and Social Marketing: A Wave of Sustainability and Creativity (Peter Lang AG), pp. 21-25
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Las TICS en el proceso de aprendizaje colaborativo en el entorno de las ciencias sociales 2.0. Una evidencia en las asignaturas de dirección de empresa y marketing social en las universidades de Alcalá y Cádiz
La glocalización patrimonial como vehículo para la construcción de las identidades (Tirant lo Blanch), pp. 339-356
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Las herramientas MOOCS en el proceso de aprendizaje colaborativo universitario en tiempos de Covid-19. Un acercamiento a esta realidad académica desde el caleidoscopio del marketing social y el happiness management
Challenged-Based Learning: un puente metodológico entre la educación superior y el mundo profesional (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 25-38
2020
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Análisis crítico del lenguaje sobre temas de inmigración en periódicos nacionales e internacionales
Derechos humanos desde la interdisciplinariedad en ciencias sociales y humanidades (Dykinson), pp. 213-222
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Brand Management from Social Marketing and Happiness Management Binomial of in the Age of Industry 4.0
11th GLOBAL CONFERENCE ON BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES