Publicaciones en las que colabora con CARLOS MERA CANTILLO (20)

2022

  1. ANÁLISIS DE LA BRECHA DE GÉNERO EN CÁLCULO ESCRITO YMENTAL EN EDUCACIÓN PRIMARIA

    10th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT

  2. Análisis de la brecha de género en cálculo escrito y mental en Educación Primaria

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 268

  3. Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  4. Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  5. Estudio comparativo de cálculo mental y escrito en tercer ciclo de educación primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 117-126

2021

  1. Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria

    X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)

  2. General and Specific Cognitive Precursors on the Early MathematicalPerformance

    14th International Congress on Mathematical Education (ICME 14)

  3. Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422

  4. Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers

    Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458

2019

  1. App diseñada para el entrenamiento de la matemática temprana. La estimación en la recta numérica

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 133-142

  2. Apps para el aprendizaje de las matemáticas en educación infantil

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 121-132

  3. Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN

  4. Descripción de una escala de actitudes hacia la matemática temprana (ESAMAT)

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 213-220

2017

  1. A review of online psychological interventions

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. App designed for early math training. Magnitudes comparison

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. El efecto stroop: una APP diseñada para el entrenamiento habilidades cognitivas de dominio general

    Psicología y educación para la salud (SCINFOPER), pp. 431-440

  4. PSYCHOLOGY RESEARCH ON APP DESIGN TO IMPROVE EARLY MATH LEARNING

    10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)

  5. Psychology research on app design to improve early math learning

    10th International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)