¿Cómo complementar la formación mediante proyectos de generación de contenidos web para una asignatura?

  1. Dodero Beardo, Juan Manuel
  2. Sarasa Cabezuelo, Antonio
Zeitschrift:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Datum der Publikation: 2004

Ausgabe: 3

Nummer: 1

Art: Artikel

Andere Publikationen in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Zusammenfassung

In this article we describe the conclusions that we have obtained in an experiences made during the course 2003/04 in the context of two subjets different from the degree of Engineering in Computer science in two universities different from Madrid. The objective was to get work a methodology for complementing the formation from the students, and to demonstrate that the use of the New Technologies like additional element can get better the level of learning and the motivation of the students. Also these techniques can be extrapolated with

Bibliographische Referenzen

  • Advanced Distributed Learning  Initiative. Sharable Courseware Object Reference  Model (SCORM). http://www.adlnet.org/ 
  • Guzdial, M.(1998).  Soporte  tecnológico para  el  aprendizaje  basado  en proyectos.  Barcelona: Paidos. 
  • Ian Sommerville.(2002). Ingeniería del Software. Addison Wesley. 
  • Marra, R. M. y Jonassen, D.H (2001). Limitations of online courses for supporting  constructive  learning. Quarterly Review of Distance Education, University of  Cambridge. 302‐317. 
  • Marcelo C., Puente D.,Ballestero M.A, Palazón A.,(2001).ELearning Teleformación.  Diseño, Desarrollo y Evaluación de la formación a través de Internet. Editorial  Gestión2000.  
  • Martí Oliet, N., Ortega Mallén, Y., Verdejo López, J. A.(2003), Estructuras de datos  y  métodos  algorítmicos:  Ejercicios  resueltos;  Colección  Prentice  Practica,  Pearson/Prentice may. 
  • McFarlane, A.(2001). El aprendizaje y  las  tecnologías de  la  información. Madrid:  Santillana. 
  • Peña, R. (1998); Diseño de programas. Formalismo y abstracción; Segunda edición.  Prentice Hall.  
  • Schank,  R.C.  (1990).  Teaching  architectures.  Technical  Report.  Northwestern  University. 
  • Sugrue, B. (2000). Cognitive approaches to Web-based Instruction. En Lajoie, S. P:  Computers as cognitive tools. Vol. II. Hillsdale: Erlbaum 
  • Tao, P.K. y Gunstone, R.F. (1999). Conceptual change  in science  learning through  collaborative  learning  at  the  computer.  International  journal  of  Science  Education, 21,39-57. 
  • Taylor,  R.(1980).  The  computer  in  the  school:  Tutor,  tool,  tutee.  New  York:  Teachers College Press. 
  • WebCT, Univertsity British Columbia. http://www.webct.com/  
  • Wiley D.A  (2000), Connecting  learning  objects  to  instructional  design  theory: A  definition, a metaphor, and a taxonomy http://www.reusability.org/read