«Compartir la infància 2» (SACHI 2) projecte intergeneracionall’experiència en tres escoles de Palma, 2016-2018

  1. Carmen Orte Socias 1
  2. Belén Pascual Barrio 1
  3. Carmen López-Esteva 1
  4. Joan Amer Fernández 1
  5. Marga Vives Barcelo 1
  6. Rosario Pozo Gordaliza 1
  7. M. Antònia Gomila Grau 1
  8. Victòria Quesada Serra 1
  1. 1 Universitat de les Illes Balears
    info

    Universitat de les Illes Balears

    Palma, España

    ROR https://ror.org/03e10x626

Revista:
Anuari de l'envelliment: Illes Balears

ISSN: 2174-7997

Año de publicación: 2018

Año: 2018

Páginas: 167-194

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Anuari de l'envelliment: Illes Balears

Referencias bibliográficas

  • Amer, M. I. i Cuart, M. I. (2014). La soledat de les persones grans al segle XXI. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2014. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • Amer, J. i Mas, M. F. (2014). Gent gran i memòria: dones i immigració a les Illes Balears durant el franquisme. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2014. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • Barceló, B., Fernández, R., Garcia, C. i Cuart, M. I. (2009). Programes d’intervenció comunitària en vellesa i família. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2009. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • Beard, J., Officer, A., Cassels, A., Bustreo, F., Worning, A. M. i Asamoa-Baah, A. (2015). Informe mundial sobre el envejecimiento y la salud. Organització Mundial de la Salut (OMS).
  • Bentancor, A. (2009). Educando desde una visión integral de la vida: perspectiva del trabajo intergeneracional en centros educativos. Servicio de Psicología en la vejez. Facultad de Psicología. Universidad de la República. Recuperat de: http://inmayores.mides.gub.uy/
  • Comissió Europea (2016). Europe 2020 Strategy. Recuperat de: https//ec.europa.eu/info/ strategy/european-semester/framework/europe-2020-strategy_en
  • Decret 32/2014, de 18 de juliol, pel qual s’estableix el currículum d’Educació Primària de les Illes Balears. Conselleria d’Educació, Cultura i Esports.
  • EAGLE Consortium. (2008). Intergenerational Learning in Europe. Policies, Programmes & Practical Guidance (Final Report). European Commission. Recuperat de: http://www. menon.org/wp-content/uploads/2012/11/final-report.pdf
  • ENIL, European Network for international Learning (2012). International learning and Active Aging. Grundtvig. European Commission. Recuperat de: http://www.enilnet.eu/ Intergenerational_Learning_and_Active_Ageing-Executive_Summary.pdf
  • Llei 4/2006 de 30 de març, d’educació i formació permanents de persones adultes de les Illes Balears (BOIB núm. 50, 06-04-2006). Conselleria d’Educació, Cultura i Esports.
  • Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMQE).
  • Macías, L., Alzina, P. i Tur G. (2010). Relacions intergeneracionals a la Universitat Oberta per a Majors: tres exemples d’experiències. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2010. Palma: Càtedra de Gerontologia Educativa i Social UIB.
  • Mascaró S., Amengual, I., Matamalas, A., Cifre, E. i Sánchez, D. (2013). Per què un museu programa activitats amb, per a i sobre gent gran? A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2013. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • MECD (s. d.). Plan estratégico de aprendizaje a lo largo de la vida. Educación y formación Periodo 2014-2020.
  • Nacions Unides. (2002). Report of the Second World Assembly on Ageing (A/CONF.197/9). Nova York.
  • Normativa Comissió Europea (2015). Adult Education and Training in Europe: Widening Access to Learning Opportunities. Eurydice Report.
  • Orte, C. (2008). Introducció: Per què un anuari de l’envelliment? A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2008. Palma: Càtedra de Gerontologia Educativa i Social (Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immgració i UIB).
  • Orte, C., Pascual, B., Vives, M., Pozo, R., Gomila, M. A. i Amer, J. (2015). Educación intergeneracional: el programa Sharing Chilhood-Compartir la infancia. A De-Juanas Oliva, A. i Fernández García, A. (coord.) Pedagogía social, universidad y sociedad. 151-164. Madrid: UNED.
  • Padrós, C., Moll, E., i Ramón, F. (2009). Programa intergeneracional «Gent gran, gent petita: una experiència compartida». A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2009. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal (Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i UIB).
  • Pascual, B. i Gomila, M. A. (2013). Treball comunitari intergeneracional: l’experiència de dos projectes socioeducatius intergeneracionals a Palma. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2013. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • Tur A., Serapio, A., Muñoz, P., Rivero, V. i Marí, J. (2014). Promoció de l’autonomia des de la Llar d’Eivissa. A Orte, C. (dir.) Anuari de l’envelliment. Illes balears 2014. Palma: Càtedra d’Atenció a la Dependència i Promoció de l’Autonomia Personal.
  • Vellas, P. (1997). Genesis and aims of the universities of the third age. European Network Bulletin 1, 9-12.