Bailando con Dionisoel mito de Leucipo y Daphne de Richard Strauss y Joseph Gregor

  1. Díaz Gito, Manuel Antonio 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
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    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Revista:
Amaltea: revista de mitocrítica

ISSN: 1989-1709

Any de publicació: 2016

Títol de l'exemplar: Mitos en la ópera contemporánea

Número: 8

Pàgines: 23-43

Tipus: Article

DOI: 10.5209/AMAL.51761 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Amaltea: revista de mitocrítica

Resum

First part of a two-section article that analyses the extensive reinterpretation of Daphne’s myth in the opera Daphne (1938) by composer Richard Strauss and librettist Joseph Gregor, who used the version of the myth by Parthenius of Nicaea better than that by Ovid. Itsultimate aim is to examine Strauss’ statement about his new opera’s meaning and if the authors managed to achieve their objective by means of manipulating the mythical storyline.

Informació de finançament

Este artículo y su segunda parte, que se publicará con el título de “De niña a laurel (o de cómo convertirse en árbol): Daphne de Richard Strauss y Joseph Gregor”, se han beneficiado de la financiación del Proyecto de Investigación FFI2015-64490-P de la DGICYT y de la Red Internacional de Excelencia FFI2015-69200-REDT.

Finançadors

Referències bibliogràfiques

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