El aprendizaje servicio y el desarrollo de las competencias emocionales en la formación inicial del profesorado

  1. María del Carmen García García 1
  2. Laura Sánchez Calleja 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Revista:
Contextos educativos: Revista de educación
  1. Sáenz de Jubera Ocón, Magdalena (coord.)
  2. Luis Rico, María Isabel (coord.)

ISSN: 1575-023X

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: Educación emocional en la formación del docente de la Sociedad Red

Número: 20

Páxinas: 127-145

Tipo: Artigo

DOI: 10.18172/CON.2991 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resumo

This work has as main objective to make visible and analyze awareness of the emotional development of students Grade Early Childhood Education at the University of Cádiz, which are involved in Service Leaning experiences done within a pathway chasing curriculum institutionalization of it. For it, we use a qualitative methodology approach, where the personal accounts of students –as tools for gathering information– were analyzed through a previous category system. The results show, illustrated through the voice of the students, develop their emotional skills, which allows us to conclude that the scaffold ApS allows this dimension in the context of initial teacher favoring their intrapersonal and interpersonal development.

Información de financiamento

Se adscribe a un proyecto específico denominado Haciendo visible el desarrollo de las competencias emocionales a través del Aprendizaje Servicio, financiada por la convocatoria Actúa 2015/2016 de la Universidad de Cádiz.

Financiadores

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