De niña a laurel (o de cómo convertirse en árbol)"Daphne" de Richard Strauss y Joseph Gregor

  1. Díaz Gito, Manuel Antonio 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
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    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Journal:
Amaltea: revista de mitocrítica

ISSN: 1989-1709

Year of publication: 2017

Issue: 9

Pages: 65-81

Type: Article

DOI: 10.5209/AMAL.54525 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

Second part of a two-section article that analyses the extensive reinterpretation of Daphne’s myth in the opera Daphne (1938) by composer Richard Strauss and librettist Joseph Gregor, who used the version of the myth by Parthenius of Nicaea better than that by Ovid. Its ultimate aim is to examine Strauss’ statement about his new opera’s meaning and if the authors managed to achieve their objective by means of manipulating the mythical storyline.

Funding information

Este artículo y su primera parte, aparecida en Amaltea. Revista de mitocrítica8 (2016), 23-43, con el título de “Bailando con Dioniso: el mito de Leucipo y Daphnede Richard Strauss y Joseph Gregor”, se han beneficiado de la financiación del Proyecto de Investigación FFI2015-64490-P (MINECO/FEDER) de la DGICYT y de la Red Internacional de Excelencia “Europa Renascens. Biblioteca Digital de Humanismo y Tradición Clásica (España y Portugal)” (FFI2015-69200-REDT)

Funders

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