El hecho de enseñar igualdad entre mujeres y hombres. Un relato de acontecimientos
ISSN: 1665-1596, 2448-6248
Year of publication: 2017
Volume: 2
Issue: 4
Pages: 3-12
Type: Article
More publications in: Voces de la Educación
Abstract
Far from falling into academicism, the narrative of events opens to the explanatory intentions of current history, microhistory and autobiography as a source of interpretation of social knowledge, in thi case the fact of teaching equality betweenwomen and men in the context of spanish dictatorship.Keywords: teaching-learning, equality, women, men
Bibliographic References
- Buckingham, D. (2013). La infancia materialista. Crecer en la cultura consumista. Madrid: Morata.
- Barragán, R. (2016). Igualdad y diversidad en el aula. Logroño. UNIR.
- Burke, P. (1993). Formas de hacer historia. Madrid: Alianza.
- Cabero, J. y Barroso, J. (2015). Nuevos retos en tecnología educativa. Madrid: Síntesis.
- Cabero, J. (2016). Tendencias educativas para el siglo XXI. Madrid: Centro de Estudios Financieros.
- Carbonell, J. (2006). La aventura de innovar: el cambio en la escuela. Madrid: Morata.
- Carbonell, J. (2015). Pedagogías del siglo XXI: Alternativas para la innovación educativa. Barcelona: Octaedro.
- Carrasco, J. B. (2014). Enseñar hoy. Didáctica básica para profesores. Madrid: Síntesis.
- Freire, P. (2006). Pedagogía de la autonomía. México: Siglo XXI.
- Haraway, D. (1995). Ciencia, cyborgs y mujeres: La reinvención de la naturaleza. Madrid: Cátedra.
- Man, R. (2013). La microhistoria como referente teórico-metodológico. Un recorrido por sus vertientes y debates conceptuales. Revista de historia actual, 30; 167-173.
- Montañés, M. (2009). Metodología y técnica participativa. Teoría y práctica de una estrategia de investigación participativa. Barcelona: Editorial UOC.
- Quick, A. (1998). Las trampas del amor. Barcelona: Círculo de Lectores.
- Rodríguez, C. (2011). Género y cultura escolar. Madrid: Morata.
- Ruiz, J.I. (2012). Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao. Universidad de Duesto.
- Sánchez, B. (2016). Hacia el arcoíris de la inclusión: transexualidades, derechos humanos, educación y medios de comunicación. Revista http, 13, 57-68.
- Stenhouse, L. (1993). Investigación y desarrollo del currículum. Madrid: Morata.
- Torres, J. (2007). Educación en tiempos de neoliberalismo. Madrid: Morata.