"Pantalleros"una aproximación a las pandillas y a las pantallas

  1. Berman, María 1
  2. Amar, Víctor 2
  3. Cala, Alex 2
  4. Granado, Manuel 2
  5. Moguel, Carmen 2
  6. Pérez, Mario 2
  1. 1 Universidad de Estocolmo
  2. 2 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Zeitschrift:
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación

ISSN: 2172-7929

Datum der Publikation: 2010

Nummer: 1

Seiten: 81-91

Art: Artikel

DOI: 10.25267/HACHETETEPE.2010.V2.I1.8 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación

Zusammenfassung

When we speak of “pantalleros” we do not mean those who in one way or another, working at the screens. In this sense, this is the group of young people who intend acrobatic, artistic and to a lesser extent, those who do abuse and shared on screen either your phone or computer. Immersed in a virtual reality that they belongs and forming part of the group. Screens that exceed the local dimensions and come to acquire a global vision. Perhaps we are dealing with a new way of socializing but has mediated on the screen before and after. That is, a before recording for what should be plotted (it has a purpose) and the later, because once that is shared on the network or through mobile devices is resized action (takes about consequences). Giving answers to questions such as where, when, who or what is not resolved in this investigation but peek intentions to continue working on the screens and gangs. 

Bibliographische Referenzen

  • Amar, V. (2008). Tecnologías de la información y la comunicación, sociedad y educación. Madrid: Tébar.
  • Bueno, G. (1996). El mito de la cultura. Ensayo de una filosofía materialista de la cultura. Barcelona: Editorial Prensa Ibérica.
  • Echevarría, J. (2000). Un mundo virtual. Madrid: Plaza & Janés.
  • Ferrés, J. (2000). Educar en una cultura del espectáculo. Barcelona: Paidós.
  • Lankshear, C. y Knobel, M. (2009). “Los nuevos alfabetismos y el problema de las mentalidades”, en Lankshear, C. y Knobel, M.: Nuevos alfabetismos. Su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. Madrid: Morata; 43-72.
  • Quintana, J.M. (1993). Pedagogía estética. Madrid: Dykinson.
  • Robertson, R. (2005). 3 olas de globalización. Historia de una conciencia global. Madrid: Alianza.
  • Sánchez, M. (1998). “La generación de la llave. Riesgos psiquiátricos para los niños que están solos en casa al llegar del colegio”, en El País, 6 de abril