El Aprendizaje y Servicio (Aps) en la enseñanza del alemánuna propuesta innovadora para la Escuela Oficial de Idiomas: Service Learning (S-L) in German teaching: an innovative proposal for the State Official Language School.

  1. Cancelas-Ouviña, Lucía- Pilar 1
  2. Sierra, Ana Hurtado- 2
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

  2. 2 El Centro Inglés
Journal:
RESED: Revista de estudios socioeducativos

ISSN: 2341-3255

Year of publication: 2020

Issue Title: Radiografía de la innovación educativa en el SXXI

Issue: 8

Pages: 113-132

Type: Article

DOI: 10.25267/REV_ESTUD_SOCIOEDUCATIVOS.2020.I8.9 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

In this article we show how the innovative methodology Service Learning (S-L) can be adapted to language teaching. We present an innovative proposal designed for German level B2.2 to be implemented in a partnership relationship between the students of the 5th year of the State Official Language School of Chiclana and the German association Fórum germano-gaditano based in El Puerto de Santa María (Cádiz) in order to bring the Spanish culture closer to German speakers through the Centro de Interpretación del Vino y la Sal in Chiclana de la Frontera (Cádiz).

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