Lecturas dialogadas o memoria de lo vivido en el currículum de EPER de Andalucía

  1. Cándido Gutiérrez Nieto
Revista:
e-CO: Revista digital de educación y formación del profesorado

ISSN: 1697-9745

Any de publicació: 2016

Número: 13

Pàgines: 284-305

Tipus: Article

Altres publicacions en: e-CO: Revista digital de educación y formación del profesorado

Resum

Although Lifelong Learning Education offers a wide range of studies in Andalucia, we are focusing on CEPER , SEP, Adult Education Schools and Sections. Some of these, located at Cádiz Bay, have recorded dialogic readings in written form according to the model of social transformation defined as “freiriano”. Some of these books are Añoranzas; Historias para compartir: momentos de nuestra vida; Seis días en El Puerto de Santa María; El Rapto de las sabinas: mujer y analfabetismo or Cardito de puchero. Local writters, teachers and students have reflected upon their social context within the framework of Adult Education.

Referències bibliogràfiques

  • Cortés Núñez, S. (2000) “Seis días en El Puerto de Santa María. Yo el Chigüi amigo del Perejil”. Autoedición.
  • Muñoz Cuenca, A. (2008) “Paisajes y paisanajes” Imprime gráficas LodelmarAfanas.
  • Maturana Mendoza, M.J. (2007): “El Rapto de las sabinas. Mujer y analfabetismo: un dolor íntimo y social” Edita Ceper María Zambrano de San Fernando (Cádiz).
  • Rincón Arés, J. (2008): “Cardito de Puchero. Historias de la Educación de Adultos en Andalucía”. Edita el autor y El Boletín de Cultura y Ocio.
  • Rincón Arés, J. (2014): “Cardito de Puchero. Cuando cambiamos el punto y la coma por el punto.com”. Edita el autor y El Boletín de Cultura y Ocio.