Towards an Understanding of CLIL Assessment Practices in a European ContextMain Assessment Tools and the Role of Language in Content Subjects

  1. José Luis Estrada Chichón
  2. Ana Isabel Otto Cantón 1
  1. 1 Madrid Open University
Aldizkaria:
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

ISSN: 2604-5613 2604-5893

Argitalpen urtea: 2019

Alea: 2

Zenbakia: 1

Orrialdeak: 31-42

Mota: Artikulua

DOI: 10.5565/REV/CLIL.11 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Beste argitalpen batzuk: CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

Laburpena

L’educació bilingüe suposa una integració curricular a més a més d’una veritable innovació metodològica. No obstant això, quan observem la realitat dels diversos contextos AICLE, comprovem que, sovint, aquestes noves metodologies no s’han incorporat a l’àmbit de l’avaluació. En aquest artícle s’ofereix un panorama global de les pràctiques d’avaluació en el context del Pla Bilingüe de la Comunitat de Madrid, a Espanya. En concret, a partir de les respostes de dos focus groups comparats amb les respostes dels professors a un qüestionari anterior, l’estudi analitza els principals instruments d’avaluació que els professors de contingut troben en aquests contextos i el paper que la llengua exerceix en l’aprenentatge de matèries de contingut. Les troballes de la investigació aporten dades rellevants relacionades amb la formació del professorat de centres bilingües i l’absència d’avaluació formativa en el context de l’estudi. Així, s’observa que l’examen escrit preval com l’instrument d’avaluació més freqüent i que, a més a més, el nivell lingüístic dels alumnes es té en compte a l’hora de qualificar la matèria. A partir d’aquests resultats es formulen una sèrie de recomanacions per al professorat de les Seccions Bilingües de la Comunitat de Madrid.