Finis Mundi a través de Twitter y Facebookuna experiencia con alumnos de tercero de educación secundaria
-
1
Universidad de Cádiz
info
ISSN: 1699-3748
Year of publication: 2019
Issue Title: Junio
Issue: 37
Type: Article
More publications in: Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia
Abstract
Social networks are used by many adolescents in their day to day and therefore, are integrated into their ways of life. Faced with this situation, reading is not integrated into their lives and students do not approach it from the pleasurable. Faced with this situation, the current teacher must be trained in the use of new technologies, because, for example, social networks present numerous opportunities to work on reading promotion in the classroom. Therefore, we propose an experience carried out with third year students of Compulsory Secondary Education where a series of activities are proposed where social networks, specifically Twitter and Facebook, were incorporated to facilitate the dynamization of reading the book Finis Mundi.
Bibliographic References
- APARICI, Roberto (2014). Conectividad en el ciberespacio. En Aparici, Roberto (coord..).Introducción. Conectados en el ciberespacio (pp.9-23). Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ELOGIA (2018). Estudio anual de redes sociales 2018. https://bit.ly/2J95UhE[Consulta: 20/10/18]
- HEREDIA, Hugo, ROMERO, Manuel Francisco y AMAR, Víctor (2018). Facebook, un espacio para compartir la lectura. Una experiencia en un aula de Educación Obligatoria Secundaria en España. En Educação em Foco, 23(1), 201-224.
- LUNA, Ana María; GARCÍA, Luis Ricardo; VÁZQUEZ, Karen Jazmin y MANCILLA, Rocío Elizabeth (2017). Estrategias de selección y uso de materiales lectores para promover la lectura en educación secundaria. En Ensayos Pedagógicos, 12(2), 73-92
- MARTÍN, Elena. (2013). El papel de la lectura en el sistema educativo. En Millán, José Antonio (coord.). La lectura en España. Informe. 2008: leer para aprender (pp.123-136). Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez y Federación de Gremios de Editores de España.
- MOLINA, Leandro. (2006). Lectura y educación: los hábitos lectores y su repercusión académica en Educación secundaria obligatoria. En Revista OCNOS, 2, 103-120.
- ROMERO, Manuel Francisco, HEREDIA, Hugo y ORDÓÑEZ, A. (2017). Las TIC como elemento de cohesión en el desarrollo de la oralidad mediante el ABP. Un estudio de Cado. En @tic. Revista d´innovació educativa, 19, pp. 30-39.
- ROVIRA, José (2015). Redes sociales de lectura: del libro de caras a las LIJ 2.0.En Investigaciones sobre lectura, 3, 106-122
- VIÑAS, Mariela y SECUL, Cristian. (2016). El encuentro con la lectura a través de las redes sociales. Primeras Jornadas sobre las Prácticas Docentes en la Universidad Pública. En Memoria Académica. https://bit.ly/2Dnr48s [Consulta: 20/10/18]