Innovación docente y su aplicación al EEESEmprendimiento, TIC, y Universidad

  1. Jiménez Marín, Gloria 1
  2. Elías Zambrano, Rodrigo 1
  3. Silva Robles, Carmen 2
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

  2. 2 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Aldizkaria:
Historia y comunicación social

ISSN: 1137-0734

Argitalpen urtea: 2014

Zenbakien izenburua: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy

Alea: 19

Zenbakia: 3

Orrialdeak: 187-196

Mota: Artikulua

DOI: 10.5209/REV_HICS.2014.V19.45125 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openIdus editor

Beste argitalpen batzuk: Historia y comunicación social

Laburpena

The objective of this research is to study the development of university courses through entrepreneurship, consideration and implementation in real cases with students from the Faculty of Communication at the University of Seville and the Faculty of Social Sciences and Communication at University Cadiz. The research, with a case study, focused on observing teaching variations depending on whether a course teaching methodology was as a proposed venture or not. Thus, the results showed a common pattern regardless of the type of training of the subject and teacher interest in alternate different methodologies.

Erreferentzia bibliografikoak

  • ALDRICH, H. & RUEF, M. (2006). Organizations evolving (2nd ed.). London: Sage.
  • CEA, M.A. (2001). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis sociología.
  • DUART, J.M. (2000). Aprender en la virtualidad en AA. VV. Aprender. Barcelona: Gedisa Editorial.
  • GERVER, R. (2010). Creando hoy las escuelas del mañana: la educación y el futuro de nuestros hijos. Madrid: SM.
  • KRIPPENDORF, K. (1990). Metodología de análisis de contenido. Teoría y práctica. Barcelona: Paidós Comunicación.
  • LUNDWALL, B. (2002): The University in the Learning Economy. En DRUID, 2. Disponible en http://www.druid.dk/wp/pdf-files/02-06.pdf. [Consultado el 15 de septiembre de 2013].
  • OLSEN, H. (2004). The Resurgence of Social Entrepreneurship. Fraser Forum, 21-22
  • ROBINSON, K. (2011). Redes. El blog de Eduard Punset. Disponible en: http://www.redesparalaciencia.com/wp-content/uploads/2011/03/entrev87.pdf. [Consultado el 26 de agosto de 2013].
  • ROBINSON, K. (2009). The Element. Barcelona: Grijalbo.
  • ROBINSON, K. (2001). Fuera de nuestras mentes: Aprender a ser creativo. Capstone Editorial.
  • SALINAS, J. (1995): Organización escolar y redes: Los nuevos escenarios de aprendizaje. En Cabero, J. y Martínez, F. (1995): Nuevos canales de comunicación en la enseñanza. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces, pp. 89-118.
  • SÁENZ GARZA, Moisés; ZAMBRANO CHÁVEZ, Nancy; TORRES MUÑOZ, Otoniel; PEREYRA LUNA, Marina; HERNÁNDEZ CONTRERAS, Ely (2008): Sistematización de la enseñanza: formación basada en competencias, en Objetos de aprendizaje - Escuela Superior de Graduados. Disponible en: http://www.slideshare.net/guest7be72d/formacin-basada-en-competencias-447490. [Consultada el 28 de agosto de 2013].
  • SALINAS, J. (1997): Nuevos ambientes de aprendizaje para una sociedad de la información. En Revista Pensamiento Educativo, nº 20. Pontificia Universidad Católica de Chile, pp. 81-104.