Optimización del aprendizaje mediante el empleo de simuladores

  1. Pita Fernández, Manuel Santiago
Dirixida por:
  1. Rebeca Bouzón Co-director
  2. Diego Vergara Rodríguez Co-director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 07 de abril de 2022

Tribunal:
  1. Cristina V. Durán Grados Presidenta
  2. José A. Orosa Secretario/a
  3. Pablo Fernández Arias Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 712939 DIALNET

Resumo

A presente tese trata de mostrar a eficiencia da aprendizaxe mediante o emprego de simuladores nunha formación como é a do Enxeñeiro Mariño. No ensino tradicional o alumno é un suxeito pasivo, o profesor é quen posúe e transmite os contidos. Neste caso, a avaliación do estudante baséase nos coñecementos adquiridos que, en ocasións, poden estar separados do exercicio profesional. Con todo, na formación baseada nas competencias, o obxectivo do proceso é alcanzar unha aprendizaxe completa que cumpra co saber, o saber facer, o saber estar e o saber ser. O profesor é un orientador e medidor da aprendizaxe, é por iso que, deseña o ensino de forma que involucre ao alumno e participe de forma activa. A aparición da formación centrada nas competencias adaptadas á profesión e a prioridade establecida pola Unión Europea na formación mediante ferramentas das Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC), fai necesario, adaptar a formación do mariño á contorna co que se atoparán posteriormente na súa vida profesional e avanzar na formación mediante contornas virtuais acordes co seu realizade. O STCW define as competencias que debe adquirir un enxeñeiro mariño. Cada competencia implica uns obxectivos de aprendizaxe; alcanzar estes obxectivos é a clave á hora de elaborar a formación do enxeñeiro mariño, por todo iso, xorden novas necesidades de ensino como, por exemplo, métodos de adestramento que se aplicarán nun simulador da sala de máquinas. Os simuladores empregados na formación deben poder crear unha contorna virtual para manexar todos os elementos posibles do equipo a bordo. O grao de perfección do simulador é maior en función do grao de realismo, cantidade de funcións que se poden manipular e do número de posibles erros deste equipo. Conforme iso, o estudo realizado polo noso equipo de investigación cos alumnos buscaba a interacción dos mesmos cos equipos, de maneira que, a actitude debía ser activa, facendo as clases máis amenas e obrigando a manter atención para non perder detalle e maximizar a aprendizaxe.