La formación inicial en didáctica de las ciencias en un curso de especialización en educación secundaria

  1. José María Oliva Martínez 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Book:
Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008
  1. Jiménez Liso, María Rut (coord.)

Publisher: Editorial Universidad de Almería (edual) ; Universidad de Almería

ISBN: 978-84-691-5088-7

Year of publication: 2008

Pages: 447-457

Congress: Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales (23. 2008. Almería)

Type: Conference paper

Abstract

In this paper the nature and structure of science education, assubject matter for pre-service teacher of secondary education inUniversity of Cádiz, is described. First, the context in which is inserted thelearning of the future teachers, is considered. Secondly the purposes andcontents of the course are pointed out, as well the methods of teachingand evaluation employed in the classroom. Finally, a critical assessmenton the development of this course as a whole is presented, raisingsuggestions for changes and improvements for the future title of Master insecondary education.