Aulas virtuales para la docencia en la Universidad de Cádiz

  1. Pavón Rabasco, Francisco
Journal:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Year of publication: 2008

Volume: 7

Issue: 2

Pages: 119-134

Type: Article

More publications in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Abstract

We would like to share with you a research study carried out in Spain about how the teaching staff of 11 universities make use of the digital platforms, including educational methodology, and the type of activities and evaluation tools used. We have divided the content of the document into two sections. In the first part we would like to emphasize the general characteristics of the research carried out, its justification and ideas that inspired it. The second part refers to the results obtained in the University of Cadiz. We intend to give an overview of the general use that the teaching staff make of this tool in their daily tasks.

Bibliographic References

  • Ares, J. M. (2005). Desarrollo de un sistema de e-learning basado en teorías pedagógicas constructivistas y gestión del conocimiento. http://www.mec.es/univ/proyectos2005/EA2005-0049.pdf
  • Martínez, M. (2003). Reflexiones desde la política docente sobre la integración de tecnologías en la docencia y el aprendizaje. En J.L. Rodríguez Illera y J. Suau, Tecnologías multimedia para la enseñanza y aprendizaje universitario. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.
  • Santillana Formación (2004). Estudio de demanda y expectativas del mercado de eLearning en España 2004. http://banners.noticiasdot.com/termometro/boletines/docs/paises/europa/espana /santillana/2004/Santillana_studio_elearning_2004.pdf
  • Soluziona. Servicios Profesionales de Unión Fenosa (2002). Aplicaciones Habituales del e-Learning en España. http://www.soluziona.com