El máster en estudios de género, identidades y ciudadanía

  1. Aragón Varo, Asunción 1
  2. Vázquez Recio, Rosa 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Journal:
Raudem: Revista de estudios de las mujeres

ISSN: 2340-9630

Year of publication: 2022

Issue: 10

Pages: 161-173

Type: Article

DOI: 10.25115/RAUDEM.V10I1.8582 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Raudem: Revista de estudios de las mujeres

Abstract

This work aims to explicitly state the importance and scope of the Master’s Degree in Gender, Identities and Citizenship Studies at the University of Cadiz. In the last fifteen years, it has been involved in the effort and commitment to fulfilling the responsibility of contributing to gender equality in higher education. This article looks back at the MA Gender, identities and citizenship genesis and highlights its scope, its projection and the challenges it continues to face to carry on sowing seeds of feminisms.

Bibliographic References

  • Acale Sánchez, María (dir.). 2021. Brecha de género y universidad. Dos realidades que se retroalimentan. Albacete: Editorial Bomarzo.
  • Álvarez del Cuvillo, Antonio (coord).2020. Análisis de la realidad del acoso sexual y sexista en la universidad y propuestas de mejora: un estudio de caso. Valencia: Tirant humanidades.
  • Arendt, Hannah. 1974[1951]. Los orígenes del totalitarismo. Madrid: Taurus.
  • Menéndez Baena, Belén. 2018. Análisis de la incorporación de la perspectiva de género en los Planes de Estudio de Grado en la UCA. Universidad de Cádiz. https://igualdad.uca.es/wp-content/uploads/2018/09/An%C3%A1lisis-PG-UCA-2-copia.pdf?u
  • Nash, Mary. 2012. Mujeres en el mundo. Historia, retos y movimientos. Madrid: Alianza Editorial.
  • Vázquez Recio, Rosa y Aragón Varo, Asunción. 2021. La perspectiva de género: una asignatura pendiente en la formación inicial del profesorado, en Ángeles Rebollo Catalán y Alicia Arias Rodríguez (coords.), Hacia una docencia sensible al género en la Educación Superior. Dykinson/Colección Conocimiento Contemporáneo. 293-317.