
MERCEDES
DIAZ RODRIGUEZ
Profesora Titular de Universidad
Publications (40)
2022
-
Píldoras formativas para mejorar la educación enfermera sobre programación temprana
Enfermería global: Revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 21, Núm. 3, pp. 344-375
-
Lockdown due to COVID-19 in Spanish Children Up to 6 Years: Consequences on Diet, Lifestyle, Screen Viewing, and Sleep
International Journal of Public Health, Vol. 67
-
Interventions in the first 1000 days to prevent childhood obesity: a systematic review and quantitative content analysis
BMC Public Health, Vol. 22, Núm. 1
-
Development and Effectiveness of a Mobile Health Intervention in Improving Health Literacy and Self-management of Patients With Multimorbidity and Heart Failure: Protocol for a Randomized Controlled Trial
JMIR Research Protocols, Vol. 11, Núm. 4
-
Analysis of the Psychosocial Impact of the COVID-19 Pandemic on the Nursing Staff of the Intensive Care Units (ICU) in Spain
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 5
2021
-
The Effect of Play on Pain and Anxiety in Children in the Field of Nursing: A Systematic Review
Journal of pediatric nursing, Vol. 61, pp. 15-22
-
SELF-EVALUATION OF COMMUNICATION SKILLS AS A LEARNING STRATEGY IN NURSING DEGREE
15th International Technology, Education and Development Conference
-
IMPROVING NURSES' KNOWLEDGE OF CHILDHOOD OBESITY PREVENTION THROUGH LEARNING CAPSULES
EDULEARN Proceedings
-
SITUACIÓN DE LA INFANCIA Y EL RETO DE LA COVID-19
LA INFANCIA VULNERABLE EN ESPAÑA: RIESGOS Y RESPUESTAS POLÍTICAS ANTE LA CRISIS DE LA COVID-19 (HUYGENS), pp. 91-98
-
Early risk factors for obesity in the first 1000 days—relationship with body fat and bmi at 2 years
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
2020
-
El potencial del podcast en el ámbito universitario como recurso didáctico para mejorar las competencias comunicativas y emocionales del alumnado
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Construyendo un espacio propio en la comunidad científica. Mujer y ciencia
El trabajo de la mujer en el siglo XXI: la experiencia de la mujer en el mundo laboral (Dykinson), pp. 9
-
Orientaciones formativas para un cuidado humanizado en enfermería: una revisión integrativa de la literatura
Enfermería global: Revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 19, Núm. 2, pp. 640-672
-
Effectiveness of a multifactorial intervention in the first 1000 days of life to prevent obesity and overweight in childhood: Study protocol
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 7
2019
-
Tendiendo puentes y generando soluciones que faciliten la inclusión social de la población migrante a través de los medios de comunicación local
Comunicación emergente: libro de resúmenes del IV Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento
-
Laboratorio CoEdPa: un espacio de confluencia y co-creación desde la Comunicación, Educación y Participación
Comunicación emergente: libro de resúmenes del IV Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento
-
El potencial de los medialabs sociales universitarios para hacer frente a los complejos desafíos: Una revisión del estado actual y casos de éxito
Comunicación emergente: libro de resúmenes del IV Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento
-
Laboratorio COEDPA: un espacio de confluencia y co-creación desde la comunicación, educación y participación
La comunicación de la mitigación ante la emergencia climática (Egregius), pp. 187-206
-
Teaching empathy to nursing students: A randomised controlled trial
Nurse Education Today, Vol. 80, pp. 40-51
2018
-
A multicentre modified cohort-control study to evaluate the effectiveness of an empathy training in nursing students
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings