Causas de la falta de asistencia a clase en una Facultad de Cienciasanálisis de los resultados de encuestas personales
- Rodríguez Blázquez, Irene
- Duque Casas, Esther
- García Basallote, Manuel
- Ory Arriaga, Ignacio de
- Álvarez Saura, José Ángel
- García Vázquez, Concepción
- García Moreno, María Valme
ISSN: 1139-7853, 1989-7448
Any de publicació: 2004
Volum: 15
Número: 2
Pàgines: 317-335
Tipus: Article
Altres publicacions en: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Resum
A complete personal inquiry were carried out to know the real causes for students from a Science Faculty (University of Cádiz) to fail attending their classes. The current study allows to analyze the causes pointed by the general group as well as to distinguish a particular group of students classified as low attendance.
Referències bibliogràfiques
- Del Rincón Tgea, Benito (2000). Tutorías personalizadas en la Universidad. Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
- Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2000). Acciones de mejora. Plan de Calidad de las Universidades, pp. 13-19.
- Álvarez Saura, J. A.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T. (2002). "Proyecto Brújula-Programa Tutor: Orientación en la Facultad de Ciencias de la UCA". Revista Española de Orientación Psicopedagógica, REOP. Volumen 13, número 2, 2° semestre, pp. 255-260.
- Álvarez Saura, J. A.; Duque Casas, E.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T.; Rodríguez Blázquez, T. (2003). "Asignaturas de nivelación: una nueva alternativa dentro de la libre elección". Revista Innovación Educativa. N° 13, pp. 291-304.