Causas de la falta de asistencia a clase en una Facultad de Cienciasanálisis de los resultados de encuestas personales

  1. Rodríguez Blázquez, Irene
  2. Duque Casas, Esther
  3. García Basallote, Manuel
  4. Ory Arriaga, Ignacio de
  5. Álvarez Saura, José Ángel
  6. García Vázquez, Concepción
  7. García Moreno, María Valme
Revista:
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

ISSN: 1139-7853 1989-7448

Any de publicació: 2004

Volum: 15

Número: 2

Pàgines: 317-335

Tipus: Article

DOI: 10.5944/REOP.VOL.15.NUM.2.2004.11636 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Resum

A complete personal inquiry were carried out to know the real causes for students from a Science Faculty (University of Cádiz) to fail attending their classes. The current study allows to analyze the causes pointed by the general group as well as to distinguish a particular group of students classified as low attendance.

Referències bibliogràfiques

  • Del Rincón Tgea, Benito (2000). Tutorías personalizadas en la Universidad. Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
  • Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2000). Acciones de mejora. Plan de Calidad de las Universidades, pp. 13-19.
  • Álvarez Saura, J. A.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T. (2002). "Proyecto Brújula-Programa Tutor: Orientación en la Facultad de Ciencias de la UCA". Revista Española de Orientación Psicopedagógica, REOP. Volumen 13, número 2, 2° semestre, pp. 255-260.
  • Álvarez Saura, J. A.; Duque Casas, E.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T.; Rodríguez Blázquez, T. (2003). "Asignaturas de nivelación: una nueva alternativa dentro de la libre elección". Revista Innovación Educativa. N° 13, pp. 291-304.