Causas de la falta de asistencia a clase en una Facultad de Cienciasanálisis de los resultados de encuestas personales

  1. Rodríguez Blázquez, Irene
  2. Duque Casas, Esther
  3. García Basallote, Manuel
  4. Ory Arriaga, Ignacio de
  5. Alvarez Saura, José Angel
  6. García Vázquez, Concepción
  7. García Moreno, María Valme
Revue:
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

ISSN: 1139-7853 1989-7448

Année de publication: 2004

Volumen: 15

Número: 2

Pages: 317-335

Type: Article

DOI: 10.5944/REOP.VOL.15.NUM.2.2004.11636 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

Résumé

A complete personal inquiry were carried out to know the real causes for students from a Science Faculty (University of Cádiz) to fail attending their classes. The current study allows to analyze the causes pointed by the general group as well as to distinguish a particular group of students classified as low attendance.

Références bibliographiques

  • Del Rincón Tgea, Benito (2000). Tutorías personalizadas en la Universidad. Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
  • Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2000). Acciones de mejora. Plan de Calidad de las Universidades, pp. 13-19.
  • Álvarez Saura, J. A.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T. (2002). "Proyecto Brújula-Programa Tutor: Orientación en la Facultad de Ciencias de la UCA". Revista Española de Orientación Psicopedagógica, REOP. Volumen 13, número 2, 2° semestre, pp. 255-260.
  • Álvarez Saura, J. A.; Duque Casas, E.; García Basallote, M.; García Moreno, M. V.; García Vázquez, C.; de Ory Arriaga, T.; Rodríguez Blázquez, T. (2003). "Asignaturas de nivelación: una nueva alternativa dentro de la libre elección". Revista Innovación Educativa. N° 13, pp. 291-304.