“The Literacy Hour”el tratamiento de la lectura en el reino unido en la actualidad

  1. Lucía Cancelas 1
  2. Pilar Ouviña 1
  1. 1 Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Cádiz
Book:
El reto de la lectura en el siglo XXI: Actas del VI Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura
  1. Hoyos Ragel, María del Carmen (coord.)
  2. Gómez Gómez, Rosario (coord.)
  3. Molina Moreno, Mercedes (coord.)
  4. Urbano Marchi, Brigitte (coord.)
  5. Villoria Prieto, Javier (coord.)

Publisher: Grupo Editorial Universitario

ISBN: 84-8491-166-7

Year of publication: 2002

Pages: 833-846

Congress: Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Congreso Internacional (6. 2000. Granada)

Type: Conference paper

Abstract

The main purpose of this paper is to describe how Reading is treated in the United Kingdom, taking into account real experiences in a number of Primary Schools in Sheffield. We will analyse the novel aspects of Reading in the British Educational System (Literacy Support Teacher, the policy of school libraries, parental involvement in home reading, etc.) to consider the convenience of adopting them in our own country.