Diseño de una secuencia didáctica en base a controversias socio-científicas en la formación inicial del profesoradoel consumo de alimentos tratados con químicos sintéticos

  1. Juan José Vicente Martorell 1
  2. Lourdes Aragón 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

Liburua:
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas

Argitaletxea: Universidad de Málaga (UMA)

Argitalpen urtea: 2020

Orrialdeak: 296-299

Biltzarra: Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía (1. 2020. Málaga)

Mota: Biltzar ekarpena

Laburpena

This paper describes the design of a didactic sequence aimed at the initial training of teachers, through the approach of asocio-scientific controversy around the consumption of food treated with synthetic chemicals. The focus in this study ison make explicit to students needed to have a basic scientific training to develop our critical thinking and decision makingthrough argumentation. A reference framework proposed by other authors based on the SCC was used. The results showrelevant information to improve the design itself for a second implementation.