Enseñar desde la escuela y la familia a ver TV
ISSN: 1134-3478
Year of publication: 2008
Issue Title: Educar la mirada: propuestas para enseñar a ver TV
Issue: 31
Pages: 265-268
Type: Article
More publications in: Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación
Abstract
This paper presents some ideas about how the author sees the current television in Spain. It has been calculated that today in Spain one student of Primary or Secondary school spends about 900 hours in class and between 1500 and 2000 in front of the TV. The author develops some audiovisual, academic activities that teachers could do with students in order to improve their abilities to watch television from a critical point of view.
Bibliographic References
- Contreras, M. (1998): «Familia, televisión y escuela: una propuesta de acción participativa», en Comunicar, 10; 69-75.
- García Matilla, A. (1999): «Escuela, televisión y valores democráticos», en Comunicar, 13; 107-110.
- Jiménez Correa, A. (2000): «La transmisión de los valores y la televisión» en Comunicar, 14; 89-96.
- Villanueva, A. (2004): «Vida digital y posmodernidad. Entre lo uno y lo múltiple» en Comunicación y Pedagogía 197; 15-18. Barcelona, Centro de Comunicación y Pedagogía.