MARIA DE LA LUZ
FERNANDEZ ALLES
Catedrática de Universidad
Publicaciones (46) Publicaciones de MARIA DE LA LUZ FERNANDEZ ALLES
2024
-
Unicanvas: Exploring a tool for strategic management
Open Research Europe
-
Unicanvas: Exploring a tool for strategic management
Open Research Europe, Vol. 4
2023
-
Linear and non-linear patterns of internationalisation and funding in academic spin-offs
Venture Capital, Vol. 25, Núm. 3, pp. 285-315
-
The international orientation of academic entrepreneurship: the role of relational, human and psychological capital
Journal of Intellectual Capital, Vol. 24, Núm. 3, pp. 683-709
-
Which variables predict the internationalization type of academic spin-offs?
Heliyon, Vol. 9, Núm. 2
2022
-
Petaca Chico. La internacionalización del atún rojo
Casos de éxito en internacionalización de empresas andaluzas (Tirant lo Blanch), pp. 301-318
-
The impact of human, social, and psychological capital on academic spin-off internationalization
Journal of International Entrepreneurship, Vol. 20, Núm. 3, pp. 433-473
2021
-
Are spanish ttos prepared to innovation in a covid context?
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 16
-
Drivers and implications of entrepreneurial orientation for academic spin-offs
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 17, Núm. 2, pp. 1007-1035
-
El potencial internacional de las spin-off académicas en España: señales de credibilidad de los emprendedores académicos para la legitimidad de las spin-off académicas
Editorial UCA
-
Talent identification and location: A configurational approach to talent pools
Intangible Capital, Vol. 17, Núm. 1, pp. 17-32
2020
-
The Entrepreneurial Ecosystem: Actors and Performance in Different Stages of Evolution of Academic Spinoffs
Entrepreneurship Research Journal, Vol. 10, Núm. 2
2019
-
TTO characteristics and university entrepreneurship: a cluster analysis
Journal of Science and Technology Policy Management, Vol. 10, Núm. 4, pp. 861-889
2018
-
Factoría de economía de la empresa: problemas y test resueltos
Pirámide
-
The influence of the cultural entrepreneur on the performance of cultural and creative firms
Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 31, Núm. 2, pp. 392-409
2016
-
Los vídeos tutoriales para fomentar el aprendizaje autónomo y el desarrollo de nuevas competencias en la clase invertida
FECIES 2016
-
Nuevos modelos de creación del valor: ¿Qué nos enseñan las empresas culturales y creativas?
El papel del contexto en la acción emprendedora (K & L), pp. 307-321
2015
-
360-DEGREE FEEDBACK SYSTEM FOR THE EVALUATION OF UNIVERSITY PROFESSORS' TEACHING
EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Factores explicativos de la eficiencia emprendedora de las OTRIs
Emprendimiento e innovación: creando empresas competitivas (workshop) : Universidad Pablo de Olavide, 11-12 septiembre 2015 (Universidad Pablo de Olavide), pp. 82-97
-
Factoría de economía de la empresa: problemas resueltos
Madrid, Pirámide, D.L. 2015