Didáctica
Departamento
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (14)
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
2020
-
El Profesorado Universitario en la Sociedad del Conocimiento: manejo y actitud hacia las TIC
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 3, pp. 45-63
-
The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University Level
World Sustainability Series (Springer), pp. 193-210
2019
-
Didactic strategies to promote competencies in sustainability
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 7
-
Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 37, Núm. 3, pp. 11-29
2018
-
Elaboración de un cuestionario para evaluar el nivel de sostenibilidad de los estudiantes de grados en ingeniería TIC
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 3
2017
-
Design of an assessment system for the improvement of competences among pedagogy students
ACM International Conference Proceeding Series
-
Evaluaton of digital competence from a gender perspectve
ACM International Conference Proceeding Series
-
Trends and challenges of educatonal assessment and evaluaton in the digital society
ACM International Conference Proceeding Series
2016
-
E-assessment: Perspectives and experiences from the students of the pedagogy degree
2016 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2016: Learning Analytics Technologies
-
E-evaluación: perspectivas y experiencia de los estudiantes de Pedagogía
XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 135-140
-
LEIVA OLIVENCIA, J. J.; MARTÍN SOLBES, V. M.; VILA MERINO, E. S. y SIERRA NIETO, J. E. (coords.) (2015) Género, educación y convivencia. Madrid, Dykinson.
Teoría de la educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 304-305
2012
-
Reflection on the teaching-learning process in the initial training of teachers. Characterization of the issues on which pre-service mathematics teachers reflect
Teaching and Teacher Education, Vol. 28, Núm. 2, pp. 154-164
2010
-
Analysis of the revisions that pre-service teachers of mathematics make of their own project included in their learning portfolio
Teaching and Teacher Education, Vol. 26, Núm. 5, pp. 1186-1195