Un instrumento para analizar las actividades prácticas en la formación inicial del profesorado de Secundaria de Ciencias y Matemáticas desde la perspectiva de la sostenibilidad

  1. José María Cardeñoso Domingo
  2. Josefa Cuesta Fernández
  3. Pilar Azcárate Goded
Revista:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Any de publicació: 2015

Volum: 12

Número: 1

Pàgines: 109-129

Tipus: Article

DOI: 10498/16927 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

This article shows the results of students’ reflections in the “Máster Universitario en Profesorado de Secundaria Obligatoria, Bachiller, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas” (Secondary Teacher Training) promoted through an analytical tool for their own productions. The analysis indicators affect the presence of skills and values related to Education for Sustainability. The theoretical framework were already presented in the previous article, since they have developed this instrument, which try to reflect the categories and indicators that can give us clues to recognize the presence of the implicit values in Education for Sustainability in these future professionals

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