El valor de la comunicación publicitaria en las entidades bancarias. Un caso real: "La hipoteca yogur (ligera) de CajaSur"

  1. Berenguel Fernández, José
Journal:
Questiones publicitarias: revista internacional de comunicación y publicidad

ISSN: 1133-6870 1988-8732

Year of publication: 2006

Issue: 11

Pages: 13-32

Type: Article

DOI: 10.5565/REV/QP.135 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Questiones publicitarias: revista internacional de comunicación y publicidad

Abstract

The main objective of this article is to try to explain what is the real value of the communication in the bankings companies. This paper deepens in the peculiarities of the financia! products and consumers in the lasts years. Finally and to illustrate this study, we analize one real case of the banking advertising, "the light mortgage of CajaSur':

Bibliographic References

  • ALCAIDE, Juan Carlos y SORIANO, Claudia (2005): Marketing bancario relacional. Madrid, McGraw-Hill.
  • GARCÍA UCEDA, Mariola (1995): Las claves de la publicidad. Madrid, ESIC.
  • GONZÁLEZ LOBO, Ma Ángeles (1994): Curso de publicidad. Madrid, Editorial Eresma.
  • SÁNCHEZ GUZMÁN, Juan Ramón (1997): Marketingfinanciero. Madrid, Civitas.