La química en los problemas sociocientíficosuso de pruebas en argumentos de profesores de secundaria de ciencias en formación inicial

  1. Cano-Iglesias, María José 1
  2. Franco-Mariscal, Antonio Joaquín 2
  3. Oliva-Martínez, José María 3
  1. 1 Universidad de Málaga. Escuela de Ingenierías Industriales
  2. 2 Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales
  3. 3 Universidad de Cádiz. Didáctica de las Ciencias Experimentales
Revista:
Educació Química. EduQ

ISSN: 2013-1720 2013-1755

Any de publicació: 2022

Número: 31

Pàgines: 18-24

Tipus: Article

Altres publicacions en: Educació Química. EduQ

Resum

Aquest treball planteja l’argumentació a través de problemes sociocientífics en els quals la química té un paper rellevant, com el consum d’aigua embotellada (dissolucions), la prohibició de plàstics d’un sol ús (enllaç químic) o la compra d’una bicicleta (metalls i reactivitat). Es presenten les proves químiques desitjables per argumentar sobre aquests problemes i es comparen amb altres de proporcionades per estudiants del Màster en Professorat d’Educació Secundària d’especialitats de ciències. Els resultats indiquen que l’alumnat troba dificultats a l’hora de fer servir correctament proves químiques en aquests contextos.