La química en los problemas sociocientíficosuso de pruebas en argumentos de profesores de secundaria de ciencias en formación inicial
- Cano-Iglesias, María José 1
- Franco-Mariscal, Antonio Joaquín 2
- Oliva-Martínez, José María 3
- 1 Universidad de Málaga. Escuela de Ingenierías Industriales
- 2 Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales
- 3 Universidad de Cádiz. Didáctica de las Ciencias Experimentales
ISSN: 2013-1720, 2013-1755
Any de publicació: 2022
Número: 31
Pàgines: 18-24
Tipus: Article
Altres publicacions en: Educació Química. EduQ
Resum
Aquest treball planteja l’argumentació a través de problemes sociocientífics en els quals la química té un paper rellevant, com el consum d’aigua embotellada (dissolucions), la prohibició de plàstics d’un sol ús (enllaç químic) o la compra d’una bicicleta (metalls i reactivitat). Es presenten les proves químiques desitjables per argumentar sobre aquests problemes i es comparen amb altres de proporcionades per estudiants del Màster en Professorat d’Educació Secundària d’especialitats de ciències. Els resultats indiquen que l’alumnat troba dificultats a l’hora de fer servir correctament proves químiques en aquests contextos.